2020.09.16. 07:00
Digitálisan biztonságosabb az ügyintézés
Idén hétszázezerrel többen intézték adóügyeiket az ügyfélkapun, és nagyjából ugyanennyivel csökkent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain személyesen megjelenő ügyfelek száma. A koronavírus-járvány miatt előtérbe kerültek a biztonságosabb, digitális kommunikációs csatornák, és a NAV-nál szinte minden ügy elektronikusan is intézhető – tájékoztatta a Naplót az adóhatóság.
Akinek még nincs ügyfélkapuja, tanácsos mihamarabb regisztrálnia, ezt a kormányablakokban is megteheti Fotó: archív
Forrás: Archív
A NAV ügyfélszolgálati statisztikái valamennyi területen azt mutatják, hogy az adózók egyre nagyobb számban kezdték el használni a NAV elektronikus megoldásait. Júliusig az ügyfélszolgálatokat, kirendeltségeket és NAV-ablakokat személyesen felkeresők száma 1,6 millióról 950 ezerre csökkent. Ezzel párhuzamosan 700 ezerrel többen intézték adóügyeiket az ügyfélkapun keresztül, mint az előző évben.
Több mint 863 ezerszer csörrent meg a 1819-es telefonszámon ingyenesen hívható NAV-infóvonal is, ahol adó- és vámügyeket érintő kérdéseikre választ, egyes informatikai problémáikra pedig megoldást kaphattak az érdeklődők.
A NAV-nál már jó ideje szinte minden elektronikusan is intézhető, ehhez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás) és KÜNY tárhelyre van szükségük. Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás biztonságos, egyúttal jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között. Ha valakinek még nincs ügyfélkapuja, tanácsos mihamarabb regisztrálnia, amit a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán, a kormányablakokban vagy a kijelölt postahelyen is megtehet.