Fogyasztóvédelem

2023.04.19. 11:30

Zsákbamacska szállás nem várt lakótársakkal

Szánjuk rá az időt, mindig olvassuk el a korábbi vendégek értékeléseit, mielőtt lefoglalunk egy szállást. Más hasznos tanácsokkal is segíthetik egymást, akiknek már volt gondjuk hotelekben, ha pedig bejelentést tesznek visszaélés esetén, másnak már nem kell csótányok közt vagy kocsiban aludnia.

Rimányi Zita

Internetes szállásközvetítőn talált hotelt magának egy éjszakára egy nagyvárosban a hölgy, aki mégis telefonon foglalta le azt magának – itt követte el az első hibát. Ugyanis, ha a közvetítőn keresztül foglal, akkor könnyebben tudja reklamációs igényeit érvényesíteni. Azt már jól tette, hogy utólag a Panaszakadémiához fordult, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének ingyenes szolgáltatásához. Amikor megérkezett a megadott címre és kiderült, hogy a szobája két sarokkal távolabb van recepciótól, előre fizetett, nem kért számlát és nem ragaszkodott ahhoz, hogy előtte megnézhesse a helyet. Persze még így is elvárhatta volna, hogy ne legyen koszos, büdös, igénytelen és már lakókkal teli, hogy ne futkározzanak benne csótányok. Sajnos emiatt a kocsijában, egy parkolóban kellett aludnia és nem kapta vissza a pénzét.
A történetét a Panaszakadémia blogján megismerők azt tanácsolták neki, máskor már akkor forduljon sarkon, ha nem akarnak számlát adni neki. Sajnos esetenként nem alaptalan a gyanú, hogy a szállás nem úgy néz ki valójában, mint a fotókon, s annak is utánajártak korábban hasonlóképp károsult fogyasztók, hogy az említett hely tevékenységét, ahol nem merte fejét párnára hajtani a hölgy, időközben felfüggesztették. Valószínűleg egy bejelentés nyomán. Ezért is javasolják azt a fogyasztóvédelmi szakemberek, hogy megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanúja esetén tegyünk hatósági bejelentést a lakóhelyünk szerinti kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályánál. Így, ha megállapítást nyer, hogy a vállalkozás valóban jogsértő módon jár el, szankciókat, bírságot szabhatnak ki. Pénzünk mielőbbi visszaszerzése érdekében pedig vitarendezési eljárást kezdeményezhetünk, szintén a lakóhelyünk szerinti békéltető testületnél, ez is díjmentes.  

Olvasóink más témákban is elküldhetik fogyasztóvédelmi kérdéseiket szerkesztőségünknek a [email protected] e-mail-címre, a szakértői válaszok lapunkban jelennek meg. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!