Lehetett volna ütemezve is?

2022.10.12. 20:00

Felújítások Veszprémben: ,,Egyszerre négy-öt utat? Ez így káosz!"

Több olvasónk is azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy lassan lehetetlen lesz közlekedni Veszprémben, mert egyszerre több helyen is útfelújításokat végeznek.

Napló

A Jutasi út lassan három hónapja van feltúrva

Forrás: Napló

A tények: ,,október 10-e, hétfőtől megkezdődik az Óvári Ferenc utca csapadékcsatorna-rekonstrukciója, ami miatt csak egy sáv lesz járható. A Hangvilla irányából csak a völgyhíd felé lehet majd haladni. A völgyhíd felől a forgalmat az Iskola utcába terelik." ,,Október 12-én, szerdán megkezdődnek a völgyhíd felújítási munkálatai. A hídon a szakemberek javítják a betonszerkezetek sóvédelmét, a csapadékelvezetést, a dilatációs hézagokat és az útpálya kopórétegét. A beavatkozás a forgalom folyamatos fenntartása mellett félpályás útlezárásokkal zajlik majd. Szerdától először a híd keleti (vár felőli) oldalát zárják le. A forgalmat jelzőlámpa irányítja." A fenti idézetek egy közösségi oldalról származnak, amelyet az önkormányzat üzemeltet - legalábbis annak névjegyében arra utaló elérhetőségek olvashatók. 
A két sokat várt beavatkozás a megyeszékhelyen egyébként is komoly fennakadásokat okoz, ám a kettő együtt már-már necces... Sőt! Schmid János autós oktató felhívta a figyelmünket arra, hogy bizony a Jutasi út is ,,megérne egy misét". Aki járja a várost, tudja, miről van szó immár hónapok óta. Az említett közösségi oldal hívta fel követői figyelmét július 18-án arra, hogy az előkészítő munkákat követően kedden reggel elkezdődik a Jutasi út felújítása az autóbusz-pályaudvar és az Erdész utca között. Az aszfalt felmarásával kezdenek a szakemberek, ezért félpályás útlezárásra kell számítani, a forgalmat jelzőőrök irányítják.

Videónk a veol.hu Youtube-csatornáján is látható >>

Mielőtt átadnánk a szót az autós oktatónak, mi is végigsétáltunk, majd -autóztunk a Jutasi út ominózus részein. Beszéljenek a fotók és a videó, de most átadjuk a szót Schmid János oktatónak, aki a legújabbakkal kezdte.
– A Cholnoky felé voltál most? A Cholnokyn középen padka lesz, most marják több mint fél méter mélyen – kezdte János. – Nem értem, miért szűkítik be. Székesfehérváron ugyanezt megcsinálták a Várkörúton. Legutóbb elromlott egy busz, az egész város állt, mert nem lehetett kikerülni. Biztos mutatós lesz a padka a Cholnokyn, de forgalomszervezés tekintetében nem lesz szerencsés.

A Jutasi úti felújításról a következőket mondta:
– Tragédia, amit csinálnak: gyakran forgalomirányítás nélkül, fejetlenül bontanak, az útra járkálnak – fogalmazott az oktató. – Ami bosszantó, az a forgalomirányítás hiánya. Igaz, bójákat kitesznek. Ha belegondolsz, tanulóval közlekedek napi szinten, de amikor én agyalok, hogy mit csináljak, akkor el lehet képzelni, hogy mit érezhet egy tanuló, főleg vizsgahelyzetben. Ellehetetlenítik a közlekedést egy olyan úton, ami a buszpályaudvarra vezet, azaz nagyon frekventált. 
János megjegyezte, kedden betonoztak, így volt forgalomirányítás a területen, azonban a gyalogosok jöttek-mentek az úttesten. 
– Nem beszélve arról, hogy az autók futóműve sérülhet. A Jutasin legalább lekerekítették a vízelvezetők sarkait, viszont másutt – a Cserepes utcán például – élesen hagyták, így ha netán rámegy az ember, az abroncsot is kiszakíthatja – tette hozzá az oktató, aki jellemzően teherautóval, pótkocsival dolgozik. A Jutasi útról elmondta még: szerinte nem kellett volna kivésni, felmarni három hónapja, ha csak néhány hete kezdtek hozzá például a szegélykövek lerakásához. 

– Az, hogy heti szinten nem volt tragédia ezen az úton, kizárólag a szerencsének köszönhető szerintem – hangsúlyozta Schmid János.
Beszélt arról is, hogy a vizsgaútvonalainak közel fele lezárt utakon vezet jelenleg, és van, ahol nincs előre jelezve az, hogy teherautóval, járműszerelvénnyel nem lehet megfordulni. Mert ilyen is előfordult vele.
– Örülünk, hogy megújulnak az utak, de ne egyszerre csináljanak négy-öt utat, hiszen lehetett volna ütemezve, mert ez így káosz – mondta. 

Hegyi László, a kivitelező Swietelsky Magyarország Kft. területi főmérnöke a Cholnoky Jenő utcát érintő felvetésre reagálva felhívta a figyelmet, nem a sávokat elválasztó padka épül az útszakaszon, hanem munkatársaik a csatornanyomvonal pályaszerkezetét cserélik ki. Ez egyben azt is jelenti, hogy az útfelújítás után a korábban megszokott forgalmi rend lesz érvényben a Cholnoky utcában. 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában