Apa és fia is begyűjtötte a szlalombajnoki címet

2018.12.29. 15:00

Sikerrel zárult a hétéves Osváth Máté tanulóéve

A hétéves Osváth Máténak meg kellett tanítani a kuplung használatát, amikor átült a gokartból a Ladába, emiatt az idei évet tanulóévnek szánták a Dunántúli Szlalomkupában. Úgy indultak neki az édesapjával, a szlalomversenyző Osváth Balázzsal, hogy talán az első három hely valamelyike meglesz.

Molnár Sándor

A még csak hétéves Máténak általában 14–16 év közöttiek az ellenfelei, idén mégis ő állhatott fel a juniorok között a dobogó legfelső fokára Krebsz Patrik és Farkas Bálint közé

Fotó: Mázi Ferenc

A pedálhosszabbítóval és ülésmagasítóval versenyző Máté olyan sok pontot gyűjtött az év során, hogy megnyerte a juniorbajnokságot. A fiataloknak nyolc versenyük volt idén, és a mindössze 140 centiméter körüli kis sofőr minden versenyen elindult. Két bakonyszentlászlói és egy kisbéri versenyen viszont 17 éves kor alatt nem lehetett rajthoz állni. Ez a három verseny nem is szerepelt a juniorok versenyprogramjában, de Mátét annyira megkedvelték a szervezők, hogy záróautóként ott is végigmehetett a pályán.

A még csak hétéves Máténak általában 14–16 év közöttiek az ellenfelei, idén mégis ő állhatott fel a juniorok között a dobogó legfelső fokára Krebsz Patrik és Farkas Bálint közé Fotó: Mázi Ferenc

Természetesen a veszprémi kisfiú a legfiatalabb a korosztályában. Pécsen még indult egy 11–12 éves versenytársa, de általában 14–16 év közöttiek az ellenfelei. Az apuka, Osváth Balázs 2017-ben bajnok lett a H1-es kategóriában a Dunántúli Szlalomkupában úgy, hogy már akkor nagy csatákat vívott Bóka Dávidékkal.

– Tavaly az utolsó két versenyt meg kellett ahhoz nyernem, hogy bajnok legyek. Idén az utolsó hármat kellett megnyernem a bajnoki címhez. Amikor a háromból az elsőn győztem, akkor már tudtam, hogy Máté bajnok lesz a junioroknál, ezért úgy voltam vele, hogy a még hátralévő két versenyt, ha törik, ha szakad, be kell húznom, mert azt szerettem volna, hogy apuka és a fia is bajnok legyen – meséli az idősebb Osváth.

A feladat nem volt egyszerű, mert a gyorsasági szakaszokon egy bója eldöntése öt másodperc büntetéssel jár, és közte és a nagy ellenfél Bóka Dávid között általában tizedmásodpercek döntenek a futamokon. Így akár egy bójahiba az elsőségbe került volna…

A Lada jól bírta az idei szezont és a két sofőrt is. Mindössze a generátortartó tört el alul az egyik futamon, de a felső megfogta, így végig tudott menni Balázs a pályán. Az apuka nem félti a nyolcadik évét 2019 márciusában betöltő kisfiút a versenyzéstől.

– Olyan technikában ül, hogy ha borulunk kettőt, vagy nekimennénk egy fának, akkor se történhet semmi baja. Ahhoz hatalmasat kellene esni, hogy történjen valami, de a szlalomversenyeken rövidek a távok és sok a lassító. Az autóm hivatalos versenyautó, és én is ott ülök mellette, így nem féltem – fogalmaz.

Osváth Balázs és Osváth Máté a verseny-Ladában
Fotó: Mázi Ferenc

A családi páros számára nem is kérdés, hogy folytatják a versenyzést a következő szezonban is.

– Indulunk jövőre is, a cél a dobogó, aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz. Máté szépen, ügyesen megy, és próbál gyors lenni a pályán. Ráadásul, érdekes dolog, egy bóját sem döntött a versenyeken. Viszont hétévesen a váltás még nehezen megy, ezért tavasszal arra megyünk rá, hogy már ne kelljen segítenem neki – árulja el befejezésül a büszke apuka.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!