2017.06.14. 17:10
Technikai eszközök működő modelljeit állították össze a veszprémi diákok
VESZPRÉM - Hat fordulóban kellett bizonyítaniuk a diákoknak a Dózsa iskola által meghirdetett Virtuális ipari park pályázaton.
A pályázatban az iskolák csapatainak technikai eszközök működő modelljeit kellett összeállítani és továbbfejleszteni. Az első fordulóban egy napelemmel működő autómodellt kellett elkészíteni, s arra karosszériát tervezni, tájékoztatott a szervező, Bán Mihály technikatanár. A második fordulóban egy lépegető robot modelljét kellett összeállítani és továbbfejleszteni. A harmadik fordulóban egy pneumatikus robotkar fejlesztése volt a cél, a díj egy önjáró automata volt. A negyedik fordulóban az önjáró automatát kellett továbbfejleszteni. Az ötödik fordulóban egy villanymotort kellett elkészíteni, és e motorral működtetni egy tetszőlegesen megalkotott saját modellt. A hatodik fordulóban Cartesius-búvár összeállítása és fejlesztése volt a cél. A fejlesztendő eszközöket és a díjakat úgy választották meg, hogy azok a gyerekek számára vonzóak legyenek, az életkori sajátosságaiknak megfelelő szinten a világ csúcstechnikájával találkozzanak.
Első helyezést ért el a Dózsa iskola csapata: Komáromy Liza, Németh Márk, Csizmazia Lili és Heizer Dóra.