Lóerő

2017.08.31. 16:05

Régi és új szépségek a BMW-találkozón

A BMW Autóklub Magyarország háromnapos összejövetelt szervezett az elmúlt hétvégén megyénkben. 1995 óta rendszeresen találkoznak a klubtagok a BMW tihanyi üdülőben. Szombaton tízpróba, szlalomverseny és autós felvonulás is szerepelt a programok között.

Molnár Sándor

A klubnak több mint 100 állandó tagja van, akik közül mintegy harmincan jöttek el a kora délutáni szlalomversenyre, amelyet a füredi Balaton Szabadidő- és Konferenciaközpont parkolójában rendeztek meg. Annak ellenére, hogy a tagok főleg a modern BMW-ket kedvelik, a parkolóban feltűnt egy-két régi szépség is. A 02 BMW Club Magyarország elnöke, Lakatos Miklós egy 1968-as, kölcsön kapott, old timerrel érkezett, amelyet a tetőcsomagtartó miatt kért kölcsön. Ezzel az öreg járgánnyal hozta el a rendezvényre a rajt-cél kaput, mivel az új autókra nem lehetett volna felszerelni a csomagtartót. Ezt a 02-t 16 évvel ezelőtt ő maga rakta össze. - Érdemes megnézni, hogy milyen jó állapotban van a motortere is - nyitotta fel a motorháztetőt az elnök, aki elmesélte azt is, hogy a ritkaságnak számító autónak nagyon felment az ára. Európában tízezer euró alatt nem kapható ilyen, és még tízet rá kell költeni, hogy megfeleljen egy OT-s minősítésnek. Egymillió kilométert megtett ezzel a típussal, és mindössze egyszer állt csak meg alatta.

A 02-es típust is sokan megcsodálták
Fotó: Molnár Sándor

- Egyszerű, mint a faék, de iszonyúan megbízható autó. Jó a szellőzése, jó a kilátás belőle, könnyen szerelhető, mindenhez hozzá lehet férni, ami ritka jó dolog. Egyébként olasz tervezője volt a karosszériának. A gazdasági csőd idején ez a típus húzta ki a slamasztikából a gyárat, mert a Volkswagen konszern két héten belül felvásárolta volna. A 02-es típus azonban úgy bejött, hogy ebből lábra állt a gyár. Ha ez a típus annak idején nem sikeres, akkor nagyon nagy baj lett volna - vélekedik Lakatos Miklós, aki tizenöt nemzetközi BMW- találkozót rendezett már Sümegen.


A Hamann cég által, még az előző tulajdonosa által átalakíttatott, fekete BMW M6 is felkeltette az érdeklődésemet a parkolóban. A tuningcégtől új kipufogórendszert kapott, a kerekek és az ajtók lettek még átalakítva rajta. Utóbbiak felfelé nyílnak, ami a cégnél egy sajátosság. A motorjához nem nyúltak, az gyári, 507 lóerős, szívó, 5000 köbcentiméteres V10-es, amely egy kicsit a Forma-1-es technikára alapul. - Azért vettem meg, mert még különlegesebb ezekkel a szélesítésekkel, amelyek sportosabbá tették az autót. A külleme tetszett meg és a benne lévő technika volt az elsődleges, mert a V10-es motor egy kuriózum - meséli Kiss Zsolt. Az autóról kiderül még, hogy tetszik az embereknek. Szeretik, főleg azok, akik értenek hozzá a BMW berkein belül.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!