Dobogón a robogós

2018.08.12. 08:00

A szombati esés után vasárnap megnyerte a kupát

A bajnokságban összesen hat futamot rendeznek idén, ebből négy már lezajlott. Négyesi Zsolt 126 ponttal vezet, és ilyen előzmények után nem meglepő, hogy a bakonyi robogós célja az, hogy megnyerje az idei ob-t a Robogó Racing profi kategóriájában.

Molnár Sándor

Négyesi Zsolt a trófeával és a Piaggióval Fotó: Molnár Sándor

Négyesi Zsolt nehéz hétvégét zárt július végén, de mégis növelte az előnyét kategóriájában, az országos bajnokságon a robogósok között. Pedig másként is alakulhatott volna. A szombati versenyen ugyanis elesett a Kakucs Ringen. A bukás nem tett jót a robogónak, és a fiatal versenyzőt is rosszul érintette.

– Nekem a jobbra fordulással sajnos gondjaim vannak, de szerintem ez mindenkinek problémás. Inkább a balos kanyar megy az embereknek. Szombaton volt az esés, de annak a versenynek nem volt semmi súlya, a vasárnapi ob- futamra pedig összeszedtem magam – fogalmazott Zsolt, aki nagyon koncentrálva megnyerte a versenyt. A siker kapcsán kiemelte, hogy nagy segítségére van az édesapja, aki, ha bármilyen problémája van, ott áll mellette és segíti, biztatja. Kiderült az is, hogy még a robogójának is lelke van. – Egy ilyen esésnél sok más motornak komolyabb problémái lesznek.

Az enyémet felállítottuk, beindítottuk és ment – mesélte a fiatal motoros, aki 18 fős mezőnyből állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Ez volt eddig a legnagyobb létszámú verseny idén a Robogó Racing profi kategóriájában. Véleménye szerint az emberek megszerették ezt a néhány éve indult kategóriát, ahol izgalmas versenyek zajlanak és a kis robogók nagyobb sportmotorokat megszégyenítő sebességgel száguldanak. Jobb időket mennek, mint a két-, illetve négyütemű 125 köbcentis motorok és még a 600-as és 1000-es sportgépeket is képesek lepipálni.

A Piaggio SP2-t bárki megvásárolhatta kényelmes, utcai robogóként, 2004-től 2008-ig ezzel a kasznival. A gyárilag 50 köbcentis motor nagy előnye az egyoldalú, fix monovillás első futómű, és hogy nagyon jó vázgeometriával rendelkezik. Hátránya a kis kerék, de ezt ellensúlyozza, hogy rengeteg tuningalkatrész kapható hozzá. Zsolt jelentősen átépített versenymotorja már 70 köbcentis, de nem a plusz 20 köbcentinek köszönhető a többletteljesítmény. Gyári alkatrész szinte nem is maradt a motorban, csak a motorblokk öntvény. Más karburátort, főtengelyt és gyújtást kapott.

Négyesi Zsolt a trófeával és a Piaggióval Fotó: Molnár Sándor

Ennek köszönhetően 30 lóerős lett, amit 14 400-as fordulaton ad le. 130–140 kilométer/órás sebességgel is képes száguldani a hosszabb egyenesekben, ami félelmetesen gyors tempó a 10 colos kerekeken. – A jó fékekben és futóműben rejlik a motor igazi ereje, ezek nélkül semmit sem ér egy erős motor – vallja Zsolt, aki elárulta azt is, hogy készítettek egy második motorblokkot is arra az esetre, ha az elsővel valami probléma lenne. Kiderült az is, hogy az egész versenyzés alapja a tartalék alkatrész, mivel mindenből legalább három darab kell a nyugodt induláshoz. Ennek ellenére, otthon mindent kétszer-háromszor átnéznek, hogy a hétvégi versenyből ne hétvégi szerelgetés legyen, mert az nagyon kellemetlen. Idősebb Négyesi Zsolt nélkül, aki autószerelő, ez az egész nem működne. Neki elképesztő rálátása van a műszaki dolgokra.

– A szerelés részét 100 százalékban ő látja el, és bár motorkerékpár-szerelőnek tanulok, meghajlok a tudása előtt, mert tény, hogy ő precízebben dolgozik, komplett egységben tud gondolkodni, és előre látja az esetleges műszaki problémákat. Itt gondolkodni kell és ésszel megtervezni a motor minden egyes részét, mert ennek a motornak semmi köze nincs a gyári alaphoz, az embernek mindent magának kell kitalálnia, és egy versenymotornál elég nehéz erre rájönni – mesélte hálásan a „szerelője” kapcsán az ifjabb Négyesi.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!