2014.07.20. 13:37
Időpontkérést vezetnek be
A Naplóban megjelent, Vizsgálatok előjegyzésre című cikk kapcsán engedjenek meg pár észrevételt.
Nem igaz, hogy tumultuózus jelenetek voltak a jelenlegi rendszerben. Találkoztam ugyan azzal, hogy a lépcsőn volt a sor vége, de mindenki sorba állt és türelmesen megvárta, amíg sorra kerül. A várakozási idő ekkor sem volt több 45 percnél. Nem állítom, hogy soha nem volt elégedetlenkedő ember, de az esetek nagy többségében a várakozás 5–10 percnél nem volt hosszabb. Ennyit vagy többet várni a korábbi időpontkéréses időszakban is kellett. Nem igaz, hogy az időpontkérés bevezetésének oka a tumultuózus jelenetek elkerülése. Korábban Rácz Jenő főigazgató úr úgy nyilatkozott a Naplónak, hogy az OEP esetenként még a vizsgálatokhoz szükséges reagensek árát sem téríti meg, így elviselhetetlenül növeli a kórház adósságát. Akkor azt mondta, két kényszerű lehetőség közül kell választaniuk. Ha az időpontkérés célja a jelentkezők időbeli jobb elosztása lenne, mitől változna a vizsgálati költség? A cél szerintem egyértelmű: csökkenteni a napi vizsgálatok számát. Hogy ez hová vezet? Ha csak napi tíz százalékkal kevesebb vizsgálatra van pénz és a jelentkezők száma nem változik, akkor tíznaponként egy nappal növekszik a várakozási idő.
Kamondy Jenő
(Dr. Rácz Jenő, a Csolnoky Ferenc Kórház főigazgatója nem kívánta véleményezni az olvasó levelét. A szerk.)