2016.03.20. 17:33
A Föld órája a nagyvállalatok stratégiáját célozta
Veszprém - Március 19-én, szombaton 20.30 és 21.30 óra között világszerte milliók kapcsolták le a világítást és az elektromos berendezéseket a Föld órája nevű természetvédő kampány felhívására, hangsúlyozva a természet, erőforrásaink és a körülöttünk élő fajok védelmének fontosságát.
Idén 178 országban hétezer település sötétült el, sok nagyváros jelentős épületeinek díszkivilágítását is lekapcsolták, így sötétbe borult például az Eiffel-torony, a Sydneyi Operaház vagy a Colosseum.
A WWF (természetvédelmi világalap) minden csatlakozó országban helyi problémákra hívta fel a figyelmet az akcióval, nálunk a hangsúly idén a hazai vállalatoknak az éghajlatváltozás elleni küzdelemben betöltött, betöltendő szerepére került. A WWF ennek megfelelően a Föld órája napján tette közzé kutatását, melyben magyar cégek éghajlatvédelmi stratégiáját vizsgálta; mint kiderült, a hatvan legnagyobb magyar vállalatból csupán kettő rendelkezik ilyen stratégiával.
– Tízből hét magyar védtelennek érzi magát az éghajlatváltozás hatásaival szemben – derül ki a Magyar Energiahatékonysági Intézet egy felméréséből. Az emberek érzik, hogy komoly gond a klímaváltozás, s a Föld órája akció ugyan jelkép, mégis felhívja a figyelmet a közös célra, mely a fogyasztók, vezetők szemléletmódjának hosszú távú megváltoztatása s egy tudatos energiafogyasztói magatartás kialakulása.