Elszállt a pénz és a nyaralás is - Pórult jártak az utasok a SkyEurope csődje miatt

Veszprém - Rengeteg utasnak szállt el a nyaralása, ezzel együtt a pénze is a SkyEurope fapados légitársaság csődje miatt. Kártérítési igényt be lehet nyújtani, de ki kell várni a csődeljárás végét. Túl sok remény nincs arra, hogy a pénzt viszontlássák.

Kiss Nikolett

Augusztus elején még csak az előszele volt érezhető a szlovák SkyEurope légitársaság csődjének. A veszprémi Bánkúti család három gyermekkel rostokolt összesen tíz órát a párizsi reptéren, ugyanis mint utóbb kiderült a bécsi repülőtér a légitársaság kifizetetlen számlái miatt nem engedte felszállni sem a Párizsba induló  gépet. Az utasok a délután két órai indulás helyett órákig teljes bizonytalanságban voltak Párizsban, s este tízkor egy légitársasági jelzés nélküli repülővel indultak el haza. Ezután  Bécsből már nem, hanem csak Pozsonyból volt lehetséges a felszállás, ide irányították át a már megváltott jeggyel rendelkező utasokat.

Bár már ez az eset is jelentős bosszúságot okozott az elszenvedőinek, a Vincze családhoz képest szó szerint olcsón megúszták a repülést.

- Hónapokkal ezelőtt megváltottuk interneten a szardíniai családi nyaralásra a repülőjegyeket, sőt kifizettük a szintén az  interneten foglalt hotelt is. Jövő kedden indultunk volna, ha nincs ez a csőd - panaszolja elkeseredetten Vincze Viktória. - Az csak az egyik dolog, hogy nagyjából háromszázezer forintunk bánja, de egész évben erre a pihenésre vártunk. Mi a megoldás? Vajon ki kártalanít minket? Kihez lehet fordulni? - tette fel joggal a kérdéseket a veszprémi hölgy. 

Az utóbbi években több utazási iroda is jelentett csődöt. Az utazási irodák viszont rendelkeznek felelősségbiztosítással, és ezekben az esetekben az utas és a biztosító között zajlik az egyeztetés, a kártalanítás. A fapados légitársaságoknál ilyen biztosítás viszont nincs. Kártalanítás még akkor sem igényelhető, ha az utas nem interneten, hanem irodán keresztül intézte a foglalást, mert a jogviszony ebben az esetben is az utas és a légitársaság között, nem pedig az utazási irodával áll fenn.

A tavaly 3,6 millió utast szállító légitársaság közleménye szerint csak azok kaphatják vissza a jegy árát, akik hitelkártyával fizettek. Akik készpénzben, vagy átutalással, azok nem. A Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint a pórul járt utasoknak meg kell várniuk a csődeljárás végét, utána nyújthatják csak be kártérítési igényüket. Bővebb felvilágosítás az Európai Fogyasztói Központnál kérhető Budapesten a Logodi utca 22-24-ben. 

A legelső SkyEurope járat 2003. őszén szállt fel Budapestről, 2007 őszén viszont a légitársaság kivonult Magyarországról. A cég azzal indokolta döntését, hogy nagyobb profitot akar elérni. Ennek ellenére nagyon sok magyar utazott továbbra is a légitársasággal Bécsből, Pozsonyból. A csőd hírére azonnal "rárepült" a pórul járt utasokra a többi légitársaság, ugyanis olcsó jegyeket kínálnak fel számukra több úticélra is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!