Kevesebb televízió fogy

Tavaly világszerte 252 millió új tévékészüléket adtak el, de míg korábban évről évre növekedett az értékesítés, addig 2011-re némi csökkenést várnak a hozzáértők.

Sámel József

A piac gyengélkedése számos dologgal magyarázható, a globális gazdasági válság éppúgy hatással van a tévéeladásokra, mint a technológiai fejlesztések, például a 3D-s tévék iránti mérsékelt bizalom. Ha mindezt a számok nyelvére fordítjuk, akkor a szakértők szerint az USA-ban az eddigi 4 százalékos növekedés helyett csak 2 százalékra, míg az Európai Unió területén 1,5 százalékos csökkenésre lehet számítani. Mindez azonban eltörpül a japán tévégyártókra váró visszaeséshez képest, egyesek szerint akár 40 százalékkal is zsugorodhat az ázsiai gyártók piaca.

A szakértők rámutattak: míg 2005 és 2010 között a tévék piacát a sík képernyős készülékekre való átállás dinamizálta, addig a 3D-s tévék egyelőre nem jelentenek ilyen húzóerőt. Tavaly mindösszesen 3,2 millió térhatású tévét adtak el a gyártók, s idén sem várható robbanásszerű növekedés. A hozzáértők szerint a fogyasztók egyelőre bizonytalanok a technológiai megítélésében, ráadásul macerás az ilyen típusú tévékhez szükséges szemüveg használata is. Jóllehet egyes gyártók már kilátásba helyezték a szemüveg nélkül is térhatást biztosító készülékeket, ez a technológia még nem olyan olcsó, hogy tömegesen eladhatóvá váljon.  

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!