Gazdaság

2009.01.19. 03:29

Allianz Hungária - Biztosan aktív szereplők lettek

<b>Veszprém</b> - Megelégelte az Allianz, hogy a kötelező gépjármű-fele- lősségbiztosítási piacon sok ügyfelet elcsábítottak tőlük, ezért a 2008-as év végi kampányban erőteljes piacpolitikával léptek színre.

Tremmer Tamás

Az Allianz Hungáriának a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (gfb) piacon 40 százalékos részesedése van, amivel évek óta piacvezetők hazánkban. Az elmúlt években a gfb területén egyre több szereplő jelent meg, amelyek óhatatlanul is a legnagyobbaktól vettek el ügyfeleket. 

Úgy tűnt, ezt a fajta osztódást a piacvezető tétlenül szemléli. De 2008 év végén robbant a bomba . A biztosítóváltások idejére, 2008 novemberére az Allianz olyan ajánlatokkal rukkolt elő, ami megmozgatta a piacot, s az új kötések majd negyven százalékát be tudták zsebelni!

Az Allianz mindig a kár- alakulások és a kárgyakoriságok szerinti (vagyis kocká- zatarányos) díjtétellel dolgozott. Ennek eredményeként a gfb üzletág nem volt veszteséges, de nyereséges sem, nyilatkozta lapunknak Kozma Attila regionális igazgató. 

Velük ellentétben az új szereplők vagy a kisebb biztosítók az ügyfélszerzés miatt olcsóbb ajánlatokkal rukkoltak elő. Egyfajta kockázatot vállaltak annak érdekében, hogy jelen lehessenek a piacon. 

Ez önmagában nem lenne nagy gond, ha van a társaság mögött olyan háttér, hogy az ügyfeleket meg tudják szólítani más termékekkel is, s ezek értékesítésével a gfb esteleges veszteségeit lehetne kompenzálni. 

De ez nem minden esetben jellemző. A hazai piacon több olyan szereplő is van (főleg egyesületek), amelyek elsősorban a gfb-re koncentrálnak, ezért várható volt, hogy egyiknek-másiknak pénzügyi problémái adód- nak. A nyáron az egyik szereplő ki is hullott a rostán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!