2009.01.19. 03:29
Allianz Hungária - Biztosan aktív szereplők lettek
<b>Veszprém</b> - Megelégelte az Allianz, hogy a kötelező gépjármű-fele- lősségbiztosítási piacon sok ügyfelet elcsábítottak tőlük, ezért a 2008-as év végi kampányban erőteljes piacpolitikával léptek színre.
Az Allianz Hungáriának a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (gfb) piacon 40 százalékos részesedése van, amivel évek óta piacvezetők hazánkban. Az elmúlt években a gfb területén egyre több szereplő jelent meg, amelyek óhatatlanul is a legnagyobbaktól vettek el ügyfeleket.
Úgy tűnt, ezt a fajta osztódást a piacvezető tétlenül szemléli. De 2008 év végén robbant a bomba . A biztosítóváltások idejére, 2008 novemberére az Allianz olyan ajánlatokkal rukkolt elő, ami megmozgatta a piacot, s az új kötések majd negyven százalékát be tudták zsebelni!
Az Allianz mindig a kár- alakulások és a kárgyakoriságok szerinti (vagyis kocká- zatarányos) díjtétellel dolgozott. Ennek eredményeként a gfb üzletág nem volt veszteséges, de nyereséges sem, nyilatkozta lapunknak Kozma Attila regionális igazgató.
Velük ellentétben az új szereplők vagy a kisebb biztosítók az ügyfélszerzés miatt olcsóbb ajánlatokkal rukkoltak elő. Egyfajta kockázatot vállaltak annak érdekében, hogy jelen lehessenek a piacon.
Ez önmagában nem lenne nagy gond, ha van a társaság mögött olyan háttér, hogy az ügyfeleket meg tudják szólítani más termékekkel is, s ezek értékesítésével a gfb esteleges veszteségeit lehetne kompenzálni.
De ez nem minden esetben jellemző. A hazai piacon több olyan szereplő is van (főleg egyesületek), amelyek elsősorban a gfb-re koncentrálnak, ezért várható volt, hogy egyiknek-másiknak pénzügyi problémái adód- nak. A nyáron az egyik szereplő ki is hullott a rostán.