Gazdaság

2009.01.22. 03:29

Gyors áttekintést

<b>Megyei körkép</b> - Az év első napjaiban integrált informatikai rendszert (iir) vezettek be a munkaügyi központokban, a számítástechnikai átállás az alkalmi munkavállalói (am) kiskönyv leadásával együtt jelentősen megnövelte a sorállást.

Tremmer Tamás

Akinek az év első napjaiban a kirendeltségre vezet az útja, már ettől kellemetlenül érezheti magát, hát ha még órákat kell várakoznia! Márpedig a napokban ez történik. 

A kirendeltséget egyszerre rohanták meg a regisztrált munkanélküliek, azok, aki most kívántak bejelentkezni álláskeresőnek, illetve az alkalmi munkavállalói kiskönyvüket leadó emberek. Ráadásul az év első napjaiban számítógépes átállás is volt a kirendeltségeken, ami miatt időlegesen kézi adatfeldolgozásra kellett visszatérni. 

Mindezek együttesen többórás várakozásokat idéztek elő.Miért volt szükség az átállásra? - kérdeztük a Közép-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ szakmai főigazgató-helyettesét. 

Soós Ferenc
elmondta, a bevezetett integrált informatikai rendszernek számtalan előnye van. Az iir a munkaügyi központokban eddig használt - az adminisztrációs munkát megkönnyítő - több informatikai rendszer egy platformba történő integrálásával jött létre. 

Az új rendszer a mai kor követelményeinek megfelelő, internet alapú informatikai rendszer, amely az ügyfelek nyilvántartásán túl a folyósított támogatások, nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos valamennyi funkciót - hatósági és pénzügyi - magában foglalja. 

Ezáltal az ügyintézői munka szakmai, pénzügyi megalapozottsága jobb lesz, az integrált rendszerből minden információ azonnal kinyerhető, gyorsabb és pontosabb adatszolgáltatást tesz lehetővé. 

Az eddigi, döntően megyei hozzáféréssel szemben a munkaerőigények, munkaközvetítés, állásajánlatok, képzési lehetőségek, munkaadói adattárak tekintetében országos információkhoz való jutást biztosítja. 

Az eddiginél hatékonyabban segíti a vezetői ellenőrzést és a statisztikai, elemzési tevékenységet. A rendszert a HEFOP program keretében fejlesztették ki. Tesztelése, kipróbálása az elmúlt év utolsó felében volt, bizonyos elemei - az ügyfélnyilvántartó, -kezelő rész - már tavaly is működtek. 

Az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósított projekt négyéves időszakot felölelő munka volt, amit éppen most fejeztek be.Érthetetlen, hogy az átál- lást miért nem nyáron kívánták megoldani, amikor a legkevesebb a munkanélküli, s az am kiskönyv leadása sem növeli az ügyfélforgalmat.

Az év eleji bevezetése számos praktikus szempontból történt, nyilatkozta Soós Ferenc, túl azon, hogy a készültségi foka korábbi bevezetést nem is tett volna lehetővé. A rendszer adatokkal való feltöltése, az új év indítása, az előző esztendő lezárása szempontjából ez az időpont volt a legszerencsésebb. 

Év végén, év elején mindenkor megszokott állapot az ügyfélforgalom növekedése. A főigazgató állítása szerint ebben az évben a kirendeltségek létszámát megerősítették, hogy jelentősebb fenn- akadás nélkül képesek legyenek kiszolgálni az ügyfeleket. Sajnos ez nem volt észrevehető...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!