Gazdaság

2010.09.28. 05:30

Út az egészséghez - Nem szanatóriumországot kell építeni

Siófok - A turizmus aktuális kérdéseiről, fejlesztési irányokról, az országmarketing új elemeiről esik szó a Magyar Turizmus Zrt. és a Nemzetgazdasági Minisztérium szervezte turizmuskonzultációkon, melynek második állomása volt a Balaton-régió.

Kiss Nikolett

Nem szanatóriumországot kell építeni, de ki kell használni a meglévő adottságainkat az egészségmegőrzés, rehabilitáció, életminőség területén. Fontos, hogy jól jelöljük ki az irányt - fogalmazott előadásában dr. Horváth Endre. A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára hozzátette azt is: az új Széchenyi-terv első fejezete éppen a Gyógyító Magyarországról szól. Ezen kívül fontosnak tartja jövő év végéig a turizmustörvény megalkotását, illetve az eddigi turizmusstratégiákat nem eldobva ez év végéig kijelölik az ágazat irányát a következő tíz évre.

A belföldi vendégéjek egy-, a külföldiek két-, a konferenciaturizmus forgalmának ötszázalékos növekedését tűzte ki célul jövőre a Magyar Turizmus Zrt. - mondta a társaság új vezérigazgatója. Horváth Gergely szerint mindezeket eredményközpontúan és költséghatékonyan szeretnék véghezvinni. Fontos szerepet szánnak a légimarketingalapnak, a sport- és konferencia-nagyköveti programot pedig újból indítanák. Előbbivel három nagy nemzetközi sportrendezvény rendezésének jogát szeretnék elnyerni a közeljövőben, a konferenciaprogram keretében pedig pedig három ötszáz-kétezer résztvevős, valamint tíz ötszáz személy alatti konferencia megrendezési jogát szeretné elérni a nemzeti marketingszervezet.

Horváth Gergely hozzátette azt is: kiemelt figyelem jut az országnak a 2011-es uniós elnökség során is. A lakossági és a szakmai kapcsolattartás mellett folytatják a már megszokott study tourokat, workshopokat, a közönségvásárok helyett pedig inkább a szakmai börzéket helyezik majd előtérbe. De a vezérigazgató szerint át kell gondolni a regionális marketingigazgatóságok és a külképviseletek működését ugyancsak.

A turistát, a vendéget képviseli a Magyar Turizmus Zrt.-nél Debreceni János. A mindössze két hete munkában lévő új marketingigazgató soha nem dolgozott a turizmusban, egy nemzetközi reklámcég munkatársa volt egy évtizeden át. Mint elmondta: Ausztriába síelni megyünk, Horvátországba a tengerhez, de Magyarország mire való? - elsősorban ezt kell tisztázni. A társaság működésében tehát az alapvető változást a márkakommunikáció megjelenése hozza. Mivel a kormányzati elképzelés az egészségipart helyezte középpontba, ennek megfelelően az új turisztikai országpozíció a víz köré épül. Az egészségturizmusban a spa-, wellness- és rekreációs turizmusra helyezve a hangsúlyt, Magyarországnak egy nemtől, kortól, nemzetiségtől független pozíciót kell kisajátítania. Bánki Erik, az Országgyűlés sport- és turisztikai bizottságának elnöke a turizmusbank létrehozását szorgalmazza, és gyorsabb, rugalmasabb, turizmusbarát kormányzati politikát ígért.

Kommunikáció kapun belül és kívül

Belföldön egyértelműen az a cél, hogy a háztartások turisztikai célra szánt megtakarításaiból minél többet az országhatárokon belül tartsanak. Debreceni János szerint a sikeres márkakommunikáció elviheti a vendéget a szálloda kapujába, de ez csak akkor számít, ha a kapun belüli kommunikáció is működik. A jó reklámba a rossz termék belebukik  mondta. Fejlesztésre szorul az ország légi úton történő elérhetősége is, bővíteni kell a meglévő járatok kapacitáskihasználtságát, új járatok felé kell nyitni, s a társaság külön figyelmet fordít a sármelléki és a debreceni reptérre is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!