Fehér Ákosnak mindig a kupéforma tetszett

2019.09.15. 07:00

A gyulafirátóti fanatikus gyűjtő udvarán hat csodás autó áll

Fehér Ákos Corrado-fanatikus, így mutatkozik be családi házuk udvarán, ahol sorban állnak a Volkswagen Corradók. Miközben készülnek a képek, szóra bírom a gyűjtőt, akinek hat Corradója van.

Juhász-Léhi István

Fotó: Pesthy Márton/Napló

– Úgy kezdődött a Corrado-őrület nálam, hogy a második autóm egy Volkswagen Golf GTI volt. Akkor eldőlt, beleszerettem a formába! Azonban abban az időben nem volt lehetőségem arra, hogy Corradót vásároljak – mondja Ákos, miközben végigsimítja a kezét az egyik autón.

Utána viszont – ahogy Ákos fogalmaz – „öt Golfot is elpusztított”, majd arra gondolt, hogy egymillió forint körül keres egy Corradót.

– Nekem mindig ez a kupéforma tetszett: három ajtó, csapott hát. Fontos, hogy le lehessen ültetni, és persze dukál a nagy kerék – magyarázza.

Amikor kijött a VW Corrado, Ákos szerint jó helyre volt pozicionálva Wolsburgban (nem mellékesen 97 521 darabot készítettek belőle), hiszen ez egy sportkupé és nem egy „szép II-es Golf”…

Közben mutatja körben a Corradókat.

– Ez a dilis, mert DYL a rendszáma – mondja mosolyogva. – Ezt az autót vettem legelőször, 2012-ben, azóta corradózok. Ennek az autónak van története, hiszen ezt a kocsit vettem a Bikini zenekar dobosától, Mihalik Viktortól. Nem így nézett ki, sötétebb színe volt, és persze darabokra szedtem. Gyárilag a motor 160 lóerős volt, most egy kicsit több. Ahogy hallottam, Viktor a mai napig szeretettel gondol erre az autójára.

Fotó: Pesthy Márton/Napló

Kinyitja a motorháztetőt és mutatja:

– Maga a blokk egy gyári G60, de azért van különbség… A belseje is gyári – csak az üléseket húzattam át –, a műszerfal is, semmi nem lett átfúrva – derül ki.

A formán kívül mi az, ami csak a Corradók sajátja? Ákos erre azt mondja, hogy az Egyesült Államokban készültekben a biztonsági öv keresztben van, azzal együtt lehet beszállni. Mint kiderül, a honi Corrado-klubban is nagy respektje van a hasonló autónak, ám drága mulatság egy-egy komoly kiegészítő. Például az USA-ba készülteken van szélességjelző az első lökhárítón, de a hátsó lámpa belseje is más kialakítású, bár kívülről ugyanolyannak hat.

Fotó: Pesthy Márton/Napló

Továbblépve a másik Volks­wagenhez, Ákos már az MHR-t mutatja. A „Mahartot”, a dízelt.

– Ez azért különleges, mert Corradóban nincs dízel. Pontosabban itthon öt van, amelyekből ez az egyik – derül ki. – A találkozókon már-már megköveznek azért, hogy miért raktam ilyen motort az autóba. Ez nem gyári. Lényegében ugyanaz a motortere, mint egy II-es vagy egy III-as Golfnak, azaz kompatibilis. Annyi a játék, hogy a féltengelyhosszok mások a váltó miatt. Ezt a Corradót egy üres kasznival vettem, egy motorháztető és két ajtó volt rajta. Vettem mellé egy autót, amelyet „lecsontoztam”, és ebbe bele lett pakolva az 1,9 TDI chippelt motor.

Fotó: Pesthy Márton/Napló

És máris az FCV-nél vagyunk. Igen, FCV: a „franc vigye el”! Vigye, mert sok pénzbe került… De a többi sem volt olcsó.

Az autóknak persze híre ment, nemcsak a megyében, hanem országos szinten is, mert Corrado-fanatikusok akadnak még bőven hazánkban. Ákos tagja a Corrado-klubnak, ahol több mint kétszázan hódolnak ennek a típusnak. Közel 100 autó lehet, amelyből számításai szerint talán 70-80 üzemképes, saját „lábán” mozog. Évente tartanak egy nagy találkozót, ám bánatára ez idén elmaradt.

– Komolyabb barátságok is szövődtek a klubban, jó kis csapat vagyunk – jelenti ki búcsúzóul.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában