2018.09.27. 07:00
Első alkalommal adták át a nívódíjat
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat vehette át a Spar Magyarország Kft. ügyvezetője, Heizler Gabriella szerdán a Hotel Pelionban.
Farkas Sándor, Heizler Gabriella, Benedek Eszter, Hermann Zsuzsanna, Balázs Ildikó (Auchan) és Stéphane Maurin (METRO) a díjak átvételét követően Fotó: Tóth B. Zsuzsa
A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által alapított Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj második helyezettje az Auchan Retail Magyarország Kft., harmadik a METRO Kereskedelmi Kft. lett.
Az átadási ünnepségen Farkas Sándor, az Agrárminisztérium miniszterhelyettese köszöntőjében hangsúlyozta az együttműködés fontosságát. – Ma Magyarországon hozzávetőlegesen 15 millió embernek tudunk előállítani élelmiszert hazai alapanyagból. Meggyőződésem, hogy alapanyagszinten kétszer ennyinek is tudnánk, de nem a mai szinten, hanem azokkal a hatékony módszerekkel, amelyeket szeretnénk elérni a jövőben. Azaz digitalizációval, precíziós gazdálkodással, öntözéssel, robotikával. Ma a mezőgazdaság alapanyag-termelésében minimum negyven százalék tartalék van. Ez tud abban segíteni, hogy az alapanyagok ára ne emelkedjen, de együttműködés kellene ahhoz, hogy valóban elérhető legyen akár 30 millió ember élelmiszerének előállítása.
A Trade magazin főszerkesztője, Hermann Zsuzsanna elmondta, hogy a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel közösen létrehozott Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat első ízben ítélik oda. Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője arról beszélt, hogy az elmúlt több mint tíz év igazi sikertörténet a Magyar Termék szempontjából. Hazánk legismertebb védjegyét több mint 160 partner viseli. A kezdeményezés jó példa arra, hogy miként lehet nonprofit alapon, a gyártók közreműködésével értéket teremteni.
A díjazás során a védjegyes partnerek szavazhattak a kereskedőkre.