mikor tesz jót a csemetének a szülő?

2019.02.11. 11:00

Az iskolaérettségről tartottak tájékoztatót Várpalotán

Az iskolaérettség kritériumairól kaphattak részletes tájékoztatást az érintett szülők azon a rendezvényen, amelyet a Várpalotai Összevont Óvoda és Bölcsőde szervezett a Thury-várban. Az érdeklődők megismerhették a várpalotai általános iskolák oktatási rendszerét és gyermekeik leendő tanítóit is.

Szabó Péter Dániel

Az érdeklődő szülők megismerkedhettek a várpalotai általános iskolák leendő első osztályos tanítóival is a hagyományos évnyitó programon

Fotó: Szabó Péter Dániel/Napló

A Thury-teremben tartott hagyományos évnyitó programon a témában előadást tartott Csaba Mercédesz, a Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat várpalotai tagintézmény-vezetője és Bognárné Mórocz Viktória, a Várpalotai Összevont Óvoda és Bölcsőde intézményvezetője.

Az érdeklődő szülők megismerkedhettek a várpalotai általános iskolák leendő első osztályos tanítóival is a hagyományos évnyitó programon Fotó: Szabó Péter Dániel/Napló

– Minden szülő, akinek gyermeke tanköteles korba lép, szembesül a kérdéssel: mikor tesz jót a csemetének? Ha elkezdi hatévesen az iskolát, vagy egy évet még marad az óvodában? Egyáltalán melyik iskolát válassza, s melyik tanítót? Ebben a döntésben akarunk nekik segíteni a rendezvénnyel – mondta el Bognárné Mórocz Viktória, majd hozzátette, a szülők az óvodapedagógussal közösen dönthetik el, hogy hatéves gyermekük az adott év szeptemberében megkezdje-e az iskolát. Ha bizonytalanok a döntést illetően, akkor lehetőség van egy iskolaérettségi vizsgálatot kérni a nevelési tanácsadótól.

Az iskolaérettség kritériumairól Csaba Mercédesz tartott előadást az érdeklődő szülőknek. Elhangzott, a szociális érettség és a gondolkodási ismeretek elsajátítása a két nagy csoport, amelyben a gyermekeknek megfelelő szinten kell teljesíteniük ahhoz, hogy sikeresek legyenek az iskolában. A kettőnek lehet nagyon eltérő a fejlettségi szintje, ezért is fontos, hogy a gyermek környezetében élők tudjanak egyeztetni a tapasztalatokról. Ugyanis lehet, hogy egy gyermek nagyon jó értelmi képességekkel rendelkezik, ám szociális téren még éretlen, inkább játszana.

Ahhoz, hogy a család ne kudarcként élje meg az iskolakezdést, az érettség mérlegelésénél szintén fontos szempont, hogy a gyermek rendelkezik-e kellő feladattudattal. Tud-e figyelni, mennyire tud koncentrálni? Ehhez szorosan kapcsolódik a monotónia tűrése, azaz alkalmas-e a kicsi arra, hogy ugyanazt a feladatot többször megismételje. A gyakorlásnak ugyanis az olvasás és az írás elsajátításában is óriási szerepe van.

Az előadások után rövid tájékoztatót tartottak a helyi általános iskolák képviselő. Az esemény zárásaként az érdeklődő szülők megismerkedhettek a várpalotai oktatási intézmények tanítási módszereivel, illetve a leendő elsős tanítókkal is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában