Javítják a hatékonyságot

2019.11.08. 07:00

Állandó képzéssel az emberközpontú közigazgatásért

A kormányhivatalokon belüli kommunikációt és a közigazgatás szolgáltatási színvonalának emelését célzó képzés indult egy országos program részeként.

Marton Attila

Tuzson Bence a tegnapi megnyitón elmondta, a közigazgatás polgárbarát és jó színvonalú

Fotó: Balogh Ákos/Napló

A Veszprém Megyei Kormányhivatal és a Miniszterelnökség alkotta konzorciumnak 2016-ban indult a humánerőforrás-fejlesztési programja, ennek új eleme csütörtökön kezdődött és 2021 végéig tart.

Céljuk, hogy bemutassák a hazai és külföldi nagy létszámú szervezetek jó gyakorlatait, megalapozzák a projekt által megcélzott érték-, kultúra- és szemléletváltást, és megerősítsék a tisztviselők motivációját.

Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára az országos képzési program veszprémi megnyitóján kiemelte, 2030-ra digitális, adatalapú közigazgatás létrehozása a cél Magyarországon. Elmondta, hazánkban a közigazgatás sokáig az állam szolgálatáról szólt, ám 2010 után szemléletváltást hajtottak végre: a közigazgatásban dolgozók Magyarországért, a magyar polgárokért dolgoznak. Az új szemléletben új képességekre és tudásra van szükség, amelyhez az elkezdett projekt is segítséget nyújt, húzta alá.

Hozzátette, a közigazgatásnak olyan színvonalú szolgáltatásokat kell nyújtania, amelyek megállják a helyüket a piaci versenyben. Megjegyezte, a közigazgatási dolgozóknak közösséget kell alkotniuk, hogy segítsék egymást, és átadják a jó gyakorlatokat.

Tuzson Bence a tegnapi megnyitón elmondta, a közigazgatás polgárbarát és jó színvonalú
Fotó: Balogh Ákos/Napló

Takács Szabolcs megyei kormánymegbízott a megyeházán köszöntőjében arról beszélt, az elmúlt években lezajlott közigazgatási reform és struktúraváltás eredménye, hogy a polgárok a lakóhelyükhöz közel, könnyen és gyorsan tudják intézni ügyeiket a kormányablakokban, ahol precízen és pontosan dolgozó kollégák várják őket. Kiemelte, a sikeres közigazgatás alapja a jól szervezett, rugalmas és gyorsan reagáló, ügyfélközpontú intézményrendszer, valamint a jól képzett közigazgatási szakemberek megléte. Hozzátette, a projekt keretében az elmúlt három évben 21 programban 20 ezer közigazgatási dolgozó vett részt.

A képzés most kezdődő eleme a közigazgatási dolgozókat előadások és workshopok keretén belül segíti a belső kommunikáció hatékonyságának növelésében, a problémamegoldásban és a munkahelyi egészségmegőrzésben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában