Drámáztak a Pannon Egyetemen

2019.11.25. 20:00

Színes workshopokon keresztül tanulhattak a leendő tanárok Veszprémben

A Veszprém Megyei Drámaműhely, az Alkalmazott Dráma és Játék Műhely, valamint a Pannon Egyetem színháztudomány és drámaszakos hallgatóinak szervezésében valósult meg a közelmúltban a Veszprém megyei drámaműhely.

Horváth Virág

A Dráma Műhelyen sok érdeklődő vett részt a Pannon Egyetem ’M’ épületében

Fotó: Horváth Virág/Napló

A programsorozat középpontjában a dramatikus tevékenységek, a dráma és a színház módszertana, a drámatanári kompetenciák feltérképezésének témája, valamint a konfliktuskezelés, a koncentráció, az önismeret és a tánc – mozgás technikák álltak.

A Dráma Műhelyen sok érdeklődő vett részt a Pannon Egyetem ’M’ épületében
Fotó: Horváth Virág/Napló

A rendezvény keretében az érdeklődők, és leendő drámaszakos tanárok Horváthné Árvai Mária tanító, drámapedagógus, mesterpedagógus, Szücsné Pintér Rozália tanító, drámapedagógus és Virág Krisztina pszichológus, drámapedagógus workshopjain, valamint a délután folyamán Herold Eszter színpadi mozgástanár és Király Dániel, a K2 színház színészének tréningjén vehettek részt.

Komáromi Sándor, a Pannon Egyetem mesteroktatója, az osztatlan dráma- és színházismeret tanári szak szakfelelőse és a rendezvény főszervezője a megnyitón elmondta, a Pannon Egyetemen nemrégen megalakult az ADJ Műhely, vagyis az Alkalmazott Dráma és Játék Műhely, amelynek a továbbiakban is érdemes lesz figyelni az aktivitását a közösségi médiában.

Sz. Pintér Rozália a megnyitón a „drámás-élet” történetét tekintette át megyénkben
Fotó: Horváth Virág/Napló

Baloghné Uracs Marianna, a Nemzeti Művelődési Intézet Veszprém Megyei Irodájának igazgatója hozzátette a fiatalok különleges szerepet töltenek be a drámatanításban, hiszen ők lesznek a mozgatórugói az elkövetkezendő évek amatőr drámacsoportjainak. Sz. Pintér Rozália pedig a megnyitón a Veszprém megyei amatőr drámás életről adott egy rövid történeti összefoglalót a résztvevőknek.

A workshop elsődleges célja a szervezők elmondása szerint az volt, hogy új szempontokkal, új eszközökkel gazdagítsák a tanárok, a tanárnak készülő hallgatók, és emberekkel foglalkozó egyének módszertani repertoárját.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában