2018.09.27. 07:00
A drámapedagógia módszereit népszerűsítették a foglalkozáson
Többségi iskolás és értelmileg akadályozott gyerekek játszottak együtt a Magyar Drámapedagógiai Társaság által meghirdetett Dramatikus nevelés hetéhez csatlakozva a Cholnoky Jenő Általános Iskolában.
A foglalkozás keretében a diákok szabadtéri játék révén ismerkedtek meg egymással Fotó: Pesthy Márton
A Kozmutza Flóra-iskolában működő Színvilág, valamint a Veszprémi Cholnoky Jenő Általános Iskolában működő CsosziBoszik színjátszó csoport tagjai vettek részt egy drámajátékokkal tarkított integrációs foglalkozáson kedd délután a Cholnoky-iskolában a Dramatikus nevelés hete országos programsorozathoz kapcsolódva.
A Dramatikus nevelés hetének célja, hogy felmutassa a gyerekekkel, fiatalokkal, felnőttekkel folytatott dramatikus tevékenységek sokféleségét, népszerűsítse a drámapedagógia módszereit és felhívja a figyelmet az e téren tevékenykedő szakemberek, csoportok munkájára, eredményeire.
A szeptember 24–29. között zajló programsorozat révén az azt meghirdető Magyar Drámapedagógiai Társaság szeretné felhívni többek között az új Nemzeti Alaptanterv tervezőinek és a döntéshozóinak figyelmét arra, hogy a drámás tevékenységeknek milyen nagy jelentősége, súlya és helye van az oktatási, nevelési, kulturális és művészeti feladatok rendszerében.
A veszprémi integrációs foglalkozás keretében az összesen húsz diák előbb szabadtéri játék révén egymással, az új nevekkel és arcokkal ismerkedett meg, majd az együttműködést, az egymásra történő odafigyelést előtérbe helyező gyakorlatok mentén zajlott tovább a közös foglalkozás.
Az országos programsorozathoz a drámás szakmához kapcsolódó bármely eseménnyel, így flashmobbal, drámaórával, színházi nevelési foglalkozással, színházi előadással, illetve a hét témájához illeszkedő programokkal lehetett csatlakozni, így a Dramatikus nevelés hetéhez kapcsolódva a hat nap során számos drámás esemény zajlott és zajlik országszerte, valamint a határokon túl is.