Hétvége

2006.08.26. 02:29

Hóbort sebesen

Az indulás belepréselt az ülésbe, az első kanyar még csak elment, a második után lepergett előttem az életem, a harmadiknál fellélegeztem, mert már csak egy maradt hátra. Aztán amikor kiszálltam a kocsiból, az arcomra lehetett írva az élmény hatása, mert Roger Heck, a többszörös ralibajnok mosolygva kérdezte: milyen volt?

Mórocz Zsolt

AéáJrepülőút a felhőkben - mondtam, utalva az alig huszonnégy órával korábbi utunkra. Mert mindez a né-metországi Bitburgban történt, alig néhány tíz kilométerre Luxemburgtól. Ahova a vendéglátóm mindjárt az első nap elvitt. Nem véletlen, hisz ő valójában luxemburgi.

Természetesen az előbbi ralis élményemnek komoly előzményei voltak. Néhány hónappal ezelőtt a Pápa melletti kis településen, Mihályházán a luxembrugi üzletember - akkor még nem derült ki róla, hogy ismert sportember is - üzemépítésbe kezdett. Veterán autók felújítását tervezi, ezzel munkalehetőséget teremtve a községben, a térségben. Erről természetesen hírt adtunk. Az írásnak köszönhető, hogy a luxemburgi ralisok HCL Rally Sport egyesülete és Roger Heck (az egyesület a nevét vette fel) megkülönböztetett vendégeként az általuk rendezett bemutatón más nemzet újságírója mellett lapunkat képviselhettem.

De hát kis ez a Roger Heck? Üzletember, aki jó szimattal hazánkban kíván befektetni? Valójában erre a két nap alatt nem igazán lehetett választ kapni. Arra viszont igen, hogy olyan ember vezette BMW-vel száguldottunk végig Luxemburgon, beautózva Belgiumba is, aki az F- 4-es raliosztályban háromszoros luxemburgi, négyszeres német és négyszeres bel-ga bajnok. Nos, ezek után talán érhető, ha a 160 kilomé- teres utazósebesség mellett nagy biztonságban érezhettük magunkat. Nem véletlen a többes szám, ugyanis a Mihályházán épülő üzem magyar programirányítója, munkaszervezője, az út során leginkább a tolmács szerepét betöltő Répás László is útitár- sunk volt, aki a kiállítás megnyitóján megyénket, Pápát és a szűkebb környezetünket is bemutatta a résztvevőknek: a sportolóknak, a szponzoroknak, az egyesületi tagoknak és a veterán autók szerelmeseinek, azoknak, akik csodált járműveikkel németországi vártúrán vettek részt. Kitérőként jöttek el a kiállításra.

A kiállításon a szervezők négy raliautót helyeztek előtérbe, azokat, melyekkel a közeljövőben már Magyarországon ismerkedhetnek a ralisport kedvelői. Középpontban a Mitsubishi Evo 8-as állt, Robert Heck egy hónapja a tulajdonosa. S hogy mit tud az autó? A válaszra nem kell sokat várni, a Mecsek-ralin bemutatkozik. Borítékolni lehet: okoz meglepetést. A további három raliautó is hamarosan Magyarországra érkezik.

A bemutató egyébként Bitburg mellett egy csodálatos környezetben lévő hotel udvarán zajlott. S hogy miért ott? Erre is van magyarázat: a hoteltől alig néhány kilométerre egy repülőtér található, azon belül egy gyorsulási pálya. Az egyesület gyakran ott szervez gyorsulási versenye-ket. A hotel pedig a pihenés helye. Persze a kiállítás napján pihenésről szó sem lehetett. Sátrat építeni, a kiállításra váró kocsikat rendezni, szépíteni kellett. Így aztán az ünnepélyes pillanatkor a már említett versenyautó mellett egy Mitsubishi Evo 6 -os, egy 32-éves BMW 2002-es, egy 1600 köbcentis hathengeres Peugeot 106-os különlegesség is ott állt a standon. Szóval csupa csemege az értők számára. A bemutató után a szorgos hétköznapok következnek. Mihályházán például az építkezés, s ugyancsak bele kell húzniuk a kivitelezőknek, mert októberben már el kell indulnia a munkának. A sürgető időt jelzi, hogy a napokban Magyarországra látogat a cég társtulajdonosa, Bertram Pohl is. Nyilván tájékozódik majd a helyzetről, a lehetőségekről, hisz a befektetésüket nem futó kalandnak tekintik: hosszú távra szeretnének berendezkedni.

Természetesen az előbbi ralis élményemnek komoly előzményei voltak. Néhány hónappal ezelőtt a Pápa melletti kis településen, Mihályházán a luxembrugi üzletember - akkor még nem derült ki róla, hogy ismert sportember is - üzemépítésbe kezdett. Veterán autók felújítását tervezi, ezzel munkalehetőséget teremtve a községben, a térségben. Erről természetesen hírt adtunk. Az írásnak köszönhető, hogy a luxemburgi ralisok HCL Rally Sport egyesülete és Roger Heck (az egyesület a nevét vette fel) megkülönböztetett vendégeként az általuk rendezett bemutatón más nemzet újságírója mellett lapunkat képviselhettem.

De hát kis ez a Roger Heck? Üzletember, aki jó szimattal hazánkban kíván befektetni? Valójában erre a két nap alatt nem igazán lehetett választ kapni. Arra viszont igen, hogy olyan ember vezette BMW-vel száguldottunk végig Luxemburgon, beautózva Belgiumba is, aki az F- 4-es raliosztályban háromszoros luxemburgi, négyszeres német és négyszeres bel-ga bajnok. Nos, ezek után talán érhető, ha a 160 kilomé- teres utazósebesség mellett nagy biztonságban érezhettük magunkat. Nem véletlen a többes szám, ugyanis a Mihályházán épülő üzem magyar programirányítója, munkaszervezője, az út során leginkább a tolmács szerepét betöltő Répás László is útitár- sunk volt, aki a kiállítás megnyitóján megyénket, Pápát és a szűkebb környezetünket is bemutatta a résztvevőknek: a sportolóknak, a szponzoroknak, az egyesületi tagoknak és a veterán autók szerelmeseinek, azoknak, akik csodált járműveikkel németországi vártúrán vettek részt. Kitérőként jöttek el a kiállításra.

A kiállításon a szervezők négy raliautót helyeztek előtérbe, azokat, melyekkel a közeljövőben már Magyarországon ismerkedhetnek a ralisport kedvelői. Középpontban a Mitsubishi Evo 8-as állt, Robert Heck egy hónapja a tulajdonosa. S hogy mit tud az autó? A válaszra nem kell sokat várni, a Mecsek-ralin bemutatkozik. Borítékolni lehet: okoz meglepetést. A további három raliautó is hamarosan Magyarországra érkezik.

A bemutató egyébként Bitburg mellett egy csodálatos környezetben lévő hotel udvarán zajlott. S hogy miért ott? Erre is van magyarázat: a hoteltől alig néhány kilométerre egy repülőtér található, azon belül egy gyorsulási pálya. Az egyesület gyakran ott szervez gyorsulási versenye-ket. A hotel pedig a pihenés helye. Persze a kiállítás napján pihenésről szó sem lehetett. Sátrat építeni, a kiállításra váró kocsikat rendezni, szépíteni kellett. Így aztán az ünnepélyes pillanatkor a már említett versenyautó mellett egy Mitsubishi Evo 6 -os, egy 32-éves BMW 2002-es, egy 1600 köbcentis hathengeres Peugeot 106-os különlegesség is ott állt a standon. Szóval csupa csemege az értők számára. A bemutató után a szorgos hétköznapok következnek. Mihályházán például az építkezés, s ugyancsak bele kell húzniuk a kivitelezőknek, mert októberben már el kell indulnia a munkának. A sürgető időt jelzi, hogy a napokban Magyarországra látogat a cég társtulajdonosa, Bertram Pohl is. Nyilván tájékozódik majd a helyzetről, a lehetőségekről, hisz a befektetésüket nem futó kalandnak tekintik: hosszú távra szeretnének berendezkedni.

Természetesen az előbbi ralis élményemnek komoly előzményei voltak. Néhány hónappal ezelőtt a Pápa melletti kis településen, Mihályházán a luxembrugi üzletember - akkor még nem derült ki róla, hogy ismert sportember is - üzemépítésbe kezdett. Veterán autók felújítását tervezi, ezzel munkalehetőséget teremtve a községben, a térségben. Erről természetesen hírt adtunk. Az írásnak köszönhető, hogy a luxemburgi ralisok HCL Rally Sport egyesülete és Roger Heck (az egyesület a nevét vette fel) megkülönböztetett vendégeként az általuk rendezett bemutatón más nemzet újságírója mellett lapunkat képviselhettem.

De hát kis ez a Roger Heck? Üzletember, aki jó szimattal hazánkban kíván befektetni? Valójában erre a két nap alatt nem igazán lehetett választ kapni. Arra viszont igen, hogy olyan ember vezette BMW-vel száguldottunk végig Luxemburgon, beautózva Belgiumba is, aki az F- 4-es raliosztályban háromszoros luxemburgi, négyszeres német és négyszeres bel-ga bajnok. Nos, ezek után talán érhető, ha a 160 kilomé- teres utazósebesség mellett nagy biztonságban érezhettük magunkat. Nem véletlen a többes szám, ugyanis a Mihályházán épülő üzem magyar programirányítója, munkaszervezője, az út során leginkább a tolmács szerepét betöltő Répás László is útitár- sunk volt, aki a kiállítás megnyitóján megyénket, Pápát és a szűkebb környezetünket is bemutatta a résztvevőknek: a sportolóknak, a szponzoroknak, az egyesületi tagoknak és a veterán autók szerelmeseinek, azoknak, akik csodált járműveikkel németországi vártúrán vettek részt. Kitérőként jöttek el a kiállításra.

A kiállításon a szervezők négy raliautót helyeztek előtérbe, azokat, melyekkel a közeljövőben már Magyarországon ismerkedhetnek a ralisport kedvelői. Középpontban a Mitsubishi Evo 8-as állt, Robert Heck egy hónapja a tulajdonosa. S hogy mit tud az autó? A válaszra nem kell sokat várni, a Mecsek-ralin bemutatkozik. Borítékolni lehet: okoz meglepetést. A további három raliautó is hamarosan Magyarországra érkezik.

A bemutató egyébként Bitburg mellett egy csodálatos környezetben lévő hotel udvarán zajlott. S hogy miért ott? Erre is van magyarázat: a hoteltől alig néhány kilométerre egy repülőtér található, azon belül egy gyorsulási pálya. Az egyesület gyakran ott szervez gyorsulási versenye-ket. A hotel pedig a pihenés helye. Persze a kiállítás napján pihenésről szó sem lehetett. Sátrat építeni, a kiállításra váró kocsikat rendezni, szépíteni kellett. Így aztán az ünnepélyes pillanatkor a már említett versenyautó mellett egy Mitsubishi Evo 6 -os, egy 32-éves BMW 2002-es, egy 1600 köbcentis hathengeres Peugeot 106-os különlegesség is ott állt a standon. Szóval csupa csemege az értők számára. A bemutató után a szorgos hétköznapok következnek. Mihályházán például az építkezés, s ugyancsak bele kell húzniuk a kivitelezőknek, mert októberben már el kell indulnia a munkának. A sürgető időt jelzi, hogy a napokban Magyarországra látogat a cég társtulajdonosa, Bertram Pohl is. Nyilván tájékozódik majd a helyzetről, a lehetőségekről, hisz a befektetésüket nem futó kalandnak tekintik: hosszú távra szeretnének berendezkedni.

De hát kis ez a Roger Heck? Üzletember, aki jó szimattal hazánkban kíván befektetni? Valójában erre a két nap alatt nem igazán lehetett választ kapni. Arra viszont igen, hogy olyan ember vezette BMW-vel száguldottunk végig Luxemburgon, beautózva Belgiumba is, aki az F- 4-es raliosztályban háromszoros luxemburgi, négyszeres német és négyszeres bel-ga bajnok. Nos, ezek után talán érhető, ha a 160 kilomé- teres utazósebesség mellett nagy biztonságban érezhettük magunkat. Nem véletlen a többes szám, ugyanis a Mihályházán épülő üzem magyar programirányítója, munkaszervezője, az út során leginkább a tolmács szerepét betöltő Répás László is útitár- sunk volt, aki a kiállítás megnyitóján megyénket, Pápát és a szűkebb környezetünket is bemutatta a résztvevőknek: a sportolóknak, a szponzoroknak, az egyesületi tagoknak és a veterán autók szerelmeseinek, azoknak, akik csodált járműveikkel németországi vártúrán vettek részt. Kitérőként jöttek el a kiállításra.

A kiállításon a szervezők négy raliautót helyeztek előtérbe, azokat, melyekkel a közeljövőben már Magyarországon ismerkedhetnek a ralisport kedvelői. Középpontban a Mitsubishi Evo 8-as állt, Robert Heck egy hónapja a tulajdonosa. S hogy mit tud az autó? A válaszra nem kell sokat várni, a Mecsek-ralin bemutatkozik. Borítékolni lehet: okoz meglepetést. A további három raliautó is hamarosan Magyarországra érkezik.

A bemutató egyébként Bitburg mellett egy csodálatos környezetben lévő hotel udvarán zajlott. S hogy miért ott? Erre is van magyarázat: a hoteltől alig néhány kilométerre egy repülőtér található, azon belül egy gyorsulási pálya. Az egyesület gyakran ott szervez gyorsulási versenye-ket. A hotel pedig a pihenés helye. Persze a kiállítás napján pihenésről szó sem lehetett. Sátrat építeni, a kiállításra váró kocsikat rendezni, szépíteni kellett. Így aztán az ünnepélyes pillanatkor a már említett versenyautó mellett egy Mitsubishi Evo 6 -os, egy 32-éves BMW 2002-es, egy 1600 köbcentis hathengeres Peugeot 106-os különlegesség is ott állt a standon. Szóval csupa csemege az értők számára. A bemutató után a szorgos hétköznapok következnek. Mihályházán például az építkezés, s ugyancsak bele kell húzniuk a kivitelezőknek, mert októberben már el kell indulnia a munkának. A sürgető időt jelzi, hogy a napokban Magyarországra látogat a cég társtulajdonosa, Bertram Pohl is. Nyilván tájékozódik majd a helyzetről, a lehetőségekről, hisz a befektetésüket nem futó kalandnak tekintik: hosszú távra szeretnének berendezkedni.

De hát kis ez a Roger Heck? Üzletember, aki jó szimattal hazánkban kíván befektetni? Valójában erre a két nap alatt nem igazán lehetett választ kapni. Arra viszont igen, hogy olyan ember vezette BMW-vel száguldottunk végig Luxemburgon, beautózva Belgiumba is, aki az F- 4-es raliosztályban háromszoros luxemburgi, négyszeres német és négyszeres bel-ga bajnok. Nos, ezek után talán érhető, ha a 160 kilomé- teres utazósebesség mellett nagy biztonságban érezhettük magunkat. Nem véletlen a többes szám, ugyanis a Mihályházán épülő üzem magyar programirányítója, munkaszervezője, az út során leginkább a tolmács szerepét betöltő Répás László is útitár- sunk volt, aki a kiállítás megnyitóján megyénket, Pápát és a szűkebb környezetünket is bemutatta a résztvevőknek: a sportolóknak, a szponzoroknak, az egyesületi tagoknak és a veterán autók szerelmeseinek, azoknak, akik csodált járműveikkel németországi vártúrán vettek részt. Kitérőként jöttek el a kiállításra.

A kiállításon a szervezők négy raliautót helyeztek előtérbe, azokat, melyekkel a közeljövőben már Magyarországon ismerkedhetnek a ralisport kedvelői. Középpontban a Mitsubishi Evo 8-as állt, Robert Heck egy hónapja a tulajdonosa. S hogy mit tud az autó? A válaszra nem kell sokat várni, a Mecsek-ralin bemutatkozik. Borítékolni lehet: okoz meglepetést. A további három raliautó is hamarosan Magyarországra érkezik.

A bemutató egyébként Bitburg mellett egy csodálatos környezetben lévő hotel udvarán zajlott. S hogy miért ott? Erre is van magyarázat: a hoteltől alig néhány kilométerre egy repülőtér található, azon belül egy gyorsulási pálya. Az egyesület gyakran ott szervez gyorsulási versenye-ket. A hotel pedig a pihenés helye. Persze a kiállítás napján pihenésről szó sem lehetett. Sátrat építeni, a kiállításra váró kocsikat rendezni, szépíteni kellett. Így aztán az ünnepélyes pillanatkor a már említett versenyautó mellett egy Mitsubishi Evo 6 -os, egy 32-éves BMW 2002-es, egy 1600 köbcentis hathengeres Peugeot 106-os különlegesség is ott állt a standon. Szóval csupa csemege az értők számára. A bemutató után a szorgos hétköznapok következnek. Mihályházán például az építkezés, s ugyancsak bele kell húzniuk a kivitelezőknek, mert októberben már el kell indulnia a munkának. A sürgető időt jelzi, hogy a napokban Magyarországra látogat a cég társtulajdonosa, Bertram Pohl is. Nyilván tájékozódik majd a helyzetről, a lehetőségekről, hisz a befektetésüket nem futó kalandnak tekintik: hosszú távra szeretnének berendezkedni.

A kiállításon a szervezők négy raliautót helyeztek előtérbe, azokat, melyekkel a közeljövőben már Magyarországon ismerkedhetnek a ralisport kedvelői. Középpontban a Mitsubishi Evo 8-as állt, Robert Heck egy hónapja a tulajdonosa. S hogy mit tud az autó? A válaszra nem kell sokat várni, a Mecsek-ralin bemutatkozik. Borítékolni lehet: okoz meglepetést. A további három raliautó is hamarosan Magyarországra érkezik.

A bemutató egyébként Bitburg mellett egy csodálatos környezetben lévő hotel udvarán zajlott. S hogy miért ott? Erre is van magyarázat: a hoteltől alig néhány kilométerre egy repülőtér található, azon belül egy gyorsulási pálya. Az egyesület gyakran ott szervez gyorsulási versenye-ket. A hotel pedig a pihenés helye. Persze a kiállítás napján pihenésről szó sem lehetett. Sátrat építeni, a kiállításra váró kocsikat rendezni, szépíteni kellett. Így aztán az ünnepélyes pillanatkor a már említett versenyautó mellett egy Mitsubishi Evo 6 -os, egy 32-éves BMW 2002-es, egy 1600 köbcentis hathengeres Peugeot 106-os különlegesség is ott állt a standon. Szóval csupa csemege az értők számára. A bemutató után a szorgos hétköznapok következnek. Mihályházán például az építkezés, s ugyancsak bele kell húzniuk a kivitelezőknek, mert októberben már el kell indulnia a munkának. A sürgető időt jelzi, hogy a napokban Magyarországra látogat a cég társtulajdonosa, Bertram Pohl is. Nyilván tájékozódik majd a helyzetről, a lehetőségekről, hisz a befektetésüket nem futó kalandnak tekintik: hosszú távra szeretnének berendezkedni.

A kiállításon a szervezők négy raliautót helyeztek előtérbe, azokat, melyekkel a közeljövőben már Magyarországon ismerkedhetnek a ralisport kedvelői. Középpontban a Mitsubishi Evo 8-as állt, Robert Heck egy hónapja a tulajdonosa. S hogy mit tud az autó? A válaszra nem kell sokat várni, a Mecsek-ralin bemutatkozik. Borítékolni lehet: okoz meglepetést. A további három raliautó is hamarosan Magyarországra érkezik.

A bemutató egyébként Bitburg mellett egy csodálatos környezetben lévő hotel udvarán zajlott. S hogy miért ott? Erre is van magyarázat: a hoteltől alig néhány kilométerre egy repülőtér található, azon belül egy gyorsulási pálya. Az egyesület gyakran ott szervez gyorsulási versenye-ket. A hotel pedig a pihenés helye. Persze a kiállítás napján pihenésről szó sem lehetett. Sátrat építeni, a kiállításra váró kocsikat rendezni, szépíteni kellett. Így aztán az ünnepélyes pillanatkor a már említett versenyautó mellett egy Mitsubishi Evo 6 -os, egy 32-éves BMW 2002-es, egy 1600 köbcentis hathengeres Peugeot 106-os különlegesség is ott állt a standon. Szóval csupa csemege az értők számára. A bemutató után a szorgos hétköznapok következnek. Mihályházán például az építkezés, s ugyancsak bele kell húzniuk a kivitelezőknek, mert októberben már el kell indulnia a munkának. A sürgető időt jelzi, hogy a napokban Magyarországra látogat a cég társtulajdonosa, Bertram Pohl is. Nyilván tájékozódik majd a helyzetről, a lehetőségekről, hisz a befektetésüket nem futó kalandnak tekintik: hosszú távra szeretnének berendezkedni.

A bemutató egyébként Bitburg mellett egy csodálatos környezetben lévő hotel udvarán zajlott. S hogy miért ott? Erre is van magyarázat: a hoteltől alig néhány kilométerre egy repülőtér található, azon belül egy gyorsulási pálya. Az egyesület gyakran ott szervez gyorsulási versenye-ket. A hotel pedig a pihenés helye. Persze a kiállítás napján pihenésről szó sem lehetett. Sátrat építeni, a kiállításra váró kocsikat rendezni, szépíteni kellett. Így aztán az ünnepélyes pillanatkor a már említett versenyautó mellett egy Mitsubishi Evo 6 -os, egy 32-éves BMW 2002-es, egy 1600 köbcentis hathengeres Peugeot 106-os különlegesség is ott állt a standon. Szóval csupa csemege az értők számára. A bemutató után a szorgos hétköznapok következnek. Mihályházán például az építkezés, s ugyancsak bele kell húzniuk a kivitelezőknek, mert októberben már el kell indulnia a munkának. A sürgető időt jelzi, hogy a napokban Magyarországra látogat a cég társtulajdonosa, Bertram Pohl is. Nyilván tájékozódik majd a helyzetről, a lehetőségekről, hisz a befektetésüket nem futó kalandnak tekintik: hosszú távra szeretnének berendezkedni.

A bemutató egyébként Bitburg mellett egy csodálatos környezetben lévő hotel udvarán zajlott. S hogy miért ott? Erre is van magyarázat: a hoteltől alig néhány kilométerre egy repülőtér található, azon belül egy gyorsulási pálya. Az egyesület gyakran ott szervez gyorsulási versenye-ket. A hotel pedig a pihenés helye. Persze a kiállítás napján pihenésről szó sem lehetett. Sátrat építeni, a kiállításra váró kocsikat rendezni, szépíteni kellett. Így aztán az ünnepélyes pillanatkor a már említett versenyautó mellett egy Mitsubishi Evo 6 -os, egy 32-éves BMW 2002-es, egy 1600 köbcentis hathengeres Peugeot 106-os különlegesség is ott állt a standon. Szóval csupa csemege az értők számára. A bemutató után a szorgos hétköznapok következnek. Mihályházán például az építkezés, s ugyancsak bele kell húzniuk a kivitelezőknek, mert októberben már el kell indulnia a munkának. A sürgető időt jelzi, hogy a napokban Magyarországra látogat a cég társtulajdonosa, Bertram Pohl is. Nyilván tájékozódik majd a helyzetről, a lehetőségekről, hisz a befektetésüket nem futó kalandnak tekintik: hosszú távra szeretnének berendezkedni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!