Hírek

2015.12.20. 08:35

Hova lett a százezer forint?

Balatonakali – Egyik olvasónk érdekes történettel kereste meg szerkesztőségünket: pénzt szeretett volna levenni egy postán, az egyenlegközlő üzenetet meg is kapta, csak a kívánt összeget nem. Karácsony előtt százezer forinttól esett el így, és azt se tudja, mennyi időre.

Heffler Péter

– A közelmúltban a balatonakali postán szerettem volna pénzt levenni a számláról, ahol annak rendje és módja szerint odaadtam az ügyintéző hölgynek a kártyámat – kezdte Krempánszki József balatonakali olvasónk. – A hölgy megpróbálta végrehajtani a tranzakciót, de az nem sikerült, és amikor visszaadta a kártyámat, közölte, hogy már az előző ügyfélnek sem sikerült pénzt levennie. Gondoltam, sebaj, majd máshol leveszem az összeget, de közben a telefonomra értesítő jött egy, a számlámon történt változásról. Az üzenet szerint százezer forintos, sikeres pénzfelvétel történt. Az ügyintézőt kérdeztem, hogy ilyenkor mi a teendő. Azt javasolta, érdeklődjek a bankomnál, de a bizonylatot nem adta oda, mondván, csak egyet adott a gép, és az a postáé. A banknál ezután közölték velem, hogy szükségük van erre a bizonylatra is, mert anélkül csak Pestre tudja felküldeni az ügyemet – árulta még el Krempánszki József, aki elmondása szerint több hétre elesett így attól a százezer forinttól, ami ráadásul az utolsó forintjait jelentette. Ráadásul súlyosbítja a helyzetét, hogy szeptember óta munkája sincs.

A Magyar Postától Apáti-Tóth Kata szóvivő lapunk megkeresésére elmondta, hogy hivatalos panasz érkezett hozzájuk, az ügy vizsgálata és tisztázása pedig folyamatban van. – Az ügyfél által tapasztalt időszakban – a Magyar Postán kívülálló okok miatt – informatikai probléma volt tapasztalható a POS-terminálok használatakor – mondta a szóvivő. – Sikertelen tranzakciók esetén a terminál egypéldányos bizonylatot nyomtat az előírásoknak megfelelően, amelyet az adott postának tizennyolc hónapig őriznie kell, az esetleges utólagos reklamációk kivizsgálhatósága érdekében. Normál működés szerint a postai POS-terminálok minden sikeres tranzakció esetén kétpéldányos bizonylatpárt nyomtatnak, amelyből egy példányt az ügyfél kap, egyenleg lekérdezés esetében pedig egy példányt nyomtat a POS-terminál, amely az ügyfélé – tette hozzá a szóvivő.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!