2016.09.20. 18:37
A nyomtatott sajtóban hirdetnek a legtöbben
A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) a független Kantar Media adatainak elemzése során arra jutott, hogy a legtöbb hirdető a klasszikus médiatípusok közül továbbra is a nyomtatott sajtót részesíti előnyben.
Ezt követi a listán a második leggyakoribb médiatípus, a televízió. A Kantar Media adatait vizsgálva az MLE azt találta, hogy, bár sok vállalat hirdet a sajtóban, ez a szám további jelentős növekedést mutat az előző évek azonos időszakaihoz képest. Utána következik a sorban a televízió, ahol a Kantar adatai szerint az idei év első felében összesen 1068 hirdető használta ezt a felületet üzenetei célba juttatására.
Mivel a kampányok költségvetése nagyban befolyásolja a hirdetők médiaválasztását, érthető, hogy miért kevesebb a hirdető az országos televíziókban, mint a printfelületeken, viszont a hirdetők a nagy elérésű médiumok mellett a lokális vagy a tematikus lapokban hirdetve sokkal célzottabban elérhetik potenciális vásárlóikat.
A Kantar Media adatai arra is rávilágítanak, hogy a kis és közepes hirdetők mellett a top hirdetők között is töretlen a print népszerűsége: a 2016 első felében a 155 hirdető közül 137 használta a nyomtatott sajtót. Ha az elmúlt két év azonos időszakát vizsgáljuk, jól látható, hogy idén a sajtóban hirdetők száma jelentős növekedést mutat - míg 2014-ben csak 4243 darab, 2015-ben pedig 4340 hirdetőt nevesített és összesített a Kantar Media, addig 2016-ra ez a szám már elérte a 4547-et. Ha nem vesszük figyelembe az álláshirdetéseket, akkor összesen 4278 cég reklámozott printlapokban. Fontos azonban tudni, hogy a nagyon kis hirdetők nem feltétlenül kerülnek bele ezekbe az összesítésekbe, ezért a valóságban sokkal magasabb lehet a sajtóban hirdető cégek száma.