2009.07.29. 18:28
Szövetségre lép a Microsoft és a Yahoo
San Francisco - Hosszú távú szövetségre lép a Microsoft és a Yahoo - a megállapodás nem titkolt célja, hogy megdöntsék az internetes keresőmotorok királyának tekintett Google egyeduralmát.
A redmonti óriásnak azonban még újdonsült szövetségesével együtt is nehéz dolga lesz, ugyanis a comScore online piackutató szerint az amerikai keresőmotorok piacát 65 százalékkal a Google vezeti, a Microsoft és a Yahoo együtt mindössze 28 százalékot tudhat magáénak.
A nemzetközi rangsorban még ennél is rosszabb a helyzet, a Google 67 százalékos részesedése mögött az új kihívók csak 11 százalékon állnak.
A partnerek az együttműködéstől nem csak az internetes keresők erőviszonyinak átrendeződését, hanem számos kutatási lehetőséget remélnek. A Yahoo - titkaiért cserébe - a Microsoft erőforrásaihoz férhet hozzá.
A Google keresője alapméretezett modulként többek között a Mozilla Firefox-, és az Apple számítógépekre előtelepített Safari-böngészőben is megtalálható.
A Microsoft fejlesztette agyonreklámozott Bing viszont még messze elmarad a rivális keresőktől, ráadásul a Windows 7-es operációs rendszerben az Internet Explorer már nem lesz alapértelmezett böngésző, és ez tovább nehezíti a Google elleni küzdelmet.
A Yahoo és a Microsoft együttműködését valószínűleg trösztellenes szempontból is meg fogják vizsgálni, miután az amerikai igazságügyi minisztérium öt hónapig boncolgatta a Yahoo és a Google tervezett hirdetéspiaci együttműködését, majd arra az eredményre jutottak, hogy a kaliforniai vállalat az üzlet létrejöttével túlságosan nagymértékben uralná a piacot. A Microsoft sokáig a Google és a Yahoo együttműködése ellen lobbizott.
A Microsoft a webes keresők piacára lépett, válaszul a Google az olcsó személyi számítógépekre szánt, ingyen elérhető operációs rendszer fejlesztésbe kezdett.
A Chrome elnevezésű szoftver előreláthatóan csak a jövő év második felében jelenik meg, azaz a Microsoft egy kis előnnyel kezdheti az egymás piaci részesedéseiért vívott harcot.