Kultúra

2009.11.17. 03:29

Tudomány és fellendülés

Veszprém - Dr. Hancsók Jenő a megyei Prima-díj egyik kitüntetettje. A Pannon Egyetem Mérnöki Kara Mol ásványolaj- és széntechnológiai intézeti tanszékének első MTA- doktora, aki a tanszéken készítette el szénhidrogén-technológiai témájú akadémiai doktoriját.

Balla Emőke

 

Dr. Hancsók Jenő fő kutatási területe a nagy energiatartalmú és környezetbarát motorhajtóanyagok, elsősorban kőolaj alapon, de megújítható nyersanyagokból is. A Pannon Egyetem Mérnöki Kara Mol ásványolaj- és széntechnológiai intézeti tanszéke tanára a 70-es évek közepén kezdett az izoparaffinokkal foglalkozni. Erre a vegyületcsoportra fokuszál, ezek a komponensek a korszerű motorhajtóanyagok és motorolajok legfontosabb összetevői. A motorbenzinek, dízel gázolajok és a bioeredetű motorhajtóanyagok is a kutatási területébe tartoznak.

 

- Az izoparaffinok mára bizonyították, hogy a motorhajtóanyagok legjobb minőségű komponensei. Bár többségük egyszerű felépítésű vegyület, mégis gazdaságos előállításuk szisztematikus rendszerszemléletű kutatási-fejlesztési eredmények alapján valósult meg. Hat évvel ezelőtt sikerült felismernem azt, hogy megújítható forrásokból - nem étkezési célú növényolajokból, algaolajokból, vágóhídi hulladék zsiradékokból, szennyvíztisztító üzemek úgynevezett barna zsiradékából - szintén elő lehet állítani ezeket a vegyületeket. Az utóbbi évek másik nagy felismerése, hogy az ilyen izoparaffinokat tartalmazó motorhajtóanyagok legfontosabb tisztító és tisztán tartó, korróziógátló és kenőképesség-javító többfunkciós adaléka szintén elágazó szerkezetű, ami bioeredetű molekulaalkotót is tartalmaz. A belső égésű motorokban használt olajok legnagyobb mennyiségben előforduló komponensei szintén az izoparaffinok. A mobilitáshoz, azaz a fenntartható fejlődés egyik alappilléréhez, annak megvalósításához szükséges motorhajtóanyagok és motorolajok legkedvezőbb komponensei az izoparaffinok.

A professzor kutatásainak nemzetközi jelenetőségéről számos európai és tengerentúli ország konferenciáján számolt be. A vegyiparban komoly eredményt egyedül nem lehet elérni, dr. Hancsók Jenő, aki a Nagy energiatartalmú, környezetbarát hagyományos és alternatív motorhajtóanyagok kutatása-fejlesztése kutatócsoport vezetője, több mint harminc éve dolgozik a Mollal és jogelődjeivel. Kutató-fejlesztő tevékenységüket a Mol hosszú távon támogatja, jelentős mértékben hozzájárul kutatási hátterük bizto- sításához. Igyekeznek olyan termékek kifejlesztésében részt venni, amelyek a nemzetgazdaság számára is jelentőséggel bírnak.

Dr. Hancsók Jenő elsősorban egyetemi oktatónak tartja magát, legfontosabb számára a felsőfokú oktatás, annak magas színvonalon való végzése. Bár fontos a tudományos kutatás, egész pályája alatt az oktatásra fokuszált, több tárgyat tanít. Általában évenként 2-3 tudományos diákköri (tdk) hallgató, 5-6 PhD-hallgató és 3-4 szakmérnökhallgató dolgozik mellette, munkájukat két technikus segíti.

- Nagyon büszke vagyok a diákjaimra, hiszen a tdk-hallgatóim közül többen országos első és második helyezést értek el, minisztériumi különdíjat nyertek, idén 3 PhD-hallgatóm szerzett tudományos fokozatot. Évente 4-6 hallgató szerez nálam diplomát, 3-5 nálam készíti diplomatervét. Számomra fontos, hogy sikeres embereket neveljek, akik hozzájárulnak az ország fellendüléséhez, a magánéletben pedig boldog emberek lesznek. A legtehetségesebb hallgatók, akik fogékonyak a tudomány kihívásaira, itt maradnak az egyetemen, továbbfejlesztik tudásukat. Komoly feladat a hallgatókat szakmailag és emberileg is formálni, biztosítani számukra a külföldi tanulmányok lehetőségét, megfelelő nagyságú ösztöndíjat, amit több forrásból kell kigazdálkodni.

A professzor kutatásainak nemzetközi jelenetőségéről számos európai és tengerentúli ország konferenciáján számolt be. A vegyiparban komoly eredményt egyedül nem lehet elérni, dr. Hancsók Jenő, aki a Nagy energiatartalmú, környezetbarát hagyományos és alternatív motorhajtóanyagok kutatása-fejlesztése kutatócsoport vezetője, több mint harminc éve dolgozik a Mollal és jogelődjeivel. Kutató-fejlesztő tevékenységüket a Mol hosszú távon támogatja, jelentős mértékben hozzájárul kutatási hátterük bizto- sításához. Igyekeznek olyan termékek kifejlesztésében részt venni, amelyek a nemzetgazdaság számára is jelentőséggel bírnak.

Dr. Hancsók Jenő elsősorban egyetemi oktatónak tartja magát, legfontosabb számára a felsőfokú oktatás, annak magas színvonalon való végzése. Bár fontos a tudományos kutatás, egész pályája alatt az oktatásra fokuszált, több tárgyat tanít. Általában évenként 2-3 tudományos diákköri (tdk) hallgató, 5-6 PhD-hallgató és 3-4 szakmérnökhallgató dolgozik mellette, munkájukat két technikus segíti.

- Nagyon büszke vagyok a diákjaimra, hiszen a tdk-hallgatóim közül többen országos első és második helyezést értek el, minisztériumi különdíjat nyertek, idén 3 PhD-hallgatóm szerzett tudományos fokozatot. Évente 4-6 hallgató szerez nálam diplomát, 3-5 nálam készíti diplomatervét. Számomra fontos, hogy sikeres embereket neveljek, akik hozzájárulnak az ország fellendüléséhez, a magánéletben pedig boldog emberek lesznek. A legtehetségesebb hallgatók, akik fogékonyak a tudomány kihívásaira, itt maradnak az egyetemen, továbbfejlesztik tudásukat. Komoly feladat a hallgatókat szakmailag és emberileg is formálni, biztosítani számukra a külföldi tanulmányok lehetőségét, megfelelő nagyságú ösztöndíjat, amit több forrásból kell kigazdálkodni.

A professzor kutatásainak nemzetközi jelenetőségéről számos európai és tengerentúli ország konferenciáján számolt be. A vegyiparban komoly eredményt egyedül nem lehet elérni, dr. Hancsók Jenő, aki a Nagy energiatartalmú, környezetbarát hagyományos és alternatív motorhajtóanyagok kutatása-fejlesztése kutatócsoport vezetője, több mint harminc éve dolgozik a Mollal és jogelődjeivel. Kutató-fejlesztő tevékenységüket a Mol hosszú távon támogatja, jelentős mértékben hozzájárul kutatási hátterük bizto- sításához. Igyekeznek olyan termékek kifejlesztésében részt venni, amelyek a nemzetgazdaság számára is jelentőséggel bírnak.

Dr. Hancsók Jenő elsősorban egyetemi oktatónak tartja magát, legfontosabb számára a felsőfokú oktatás, annak magas színvonalon való végzése. Bár fontos a tudományos kutatás, egész pályája alatt az oktatásra fokuszált, több tárgyat tanít. Általában évenként 2-3 tudományos diákköri (tdk) hallgató, 5-6 PhD-hallgató és 3-4 szakmérnökhallgató dolgozik mellette, munkájukat két technikus segíti.

- Nagyon büszke vagyok a diákjaimra, hiszen a tdk-hallgatóim közül többen országos első és második helyezést értek el, minisztériumi különdíjat nyertek, idén 3 PhD-hallgatóm szerzett tudományos fokozatot. Évente 4-6 hallgató szerez nálam diplomát, 3-5 nálam készíti diplomatervét. Számomra fontos, hogy sikeres embereket neveljek, akik hozzájárulnak az ország fellendüléséhez, a magánéletben pedig boldog emberek lesznek. A legtehetségesebb hallgatók, akik fogékonyak a tudomány kihívásaira, itt maradnak az egyetemen, továbbfejlesztik tudásukat. Komoly feladat a hallgatókat szakmailag és emberileg is formálni, biztosítani számukra a külföldi tanulmányok lehetőségét, megfelelő nagyságú ösztöndíjat, amit több forrásból kell kigazdálkodni.

Dr. Hancsók Jenő elsősorban egyetemi oktatónak tartja magát, legfontosabb számára a felsőfokú oktatás, annak magas színvonalon való végzése. Bár fontos a tudományos kutatás, egész pályája alatt az oktatásra fokuszált, több tárgyat tanít. Általában évenként 2-3 tudományos diákköri (tdk) hallgató, 5-6 PhD-hallgató és 3-4 szakmérnökhallgató dolgozik mellette, munkájukat két technikus segíti.

- Nagyon büszke vagyok a diákjaimra, hiszen a tdk-hallgatóim közül többen országos első és második helyezést értek el, minisztériumi különdíjat nyertek, idén 3 PhD-hallgatóm szerzett tudományos fokozatot. Évente 4-6 hallgató szerez nálam diplomát, 3-5 nálam készíti diplomatervét. Számomra fontos, hogy sikeres embereket neveljek, akik hozzájárulnak az ország fellendüléséhez, a magánéletben pedig boldog emberek lesznek. A legtehetségesebb hallgatók, akik fogékonyak a tudomány kihívásaira, itt maradnak az egyetemen, továbbfejlesztik tudásukat. Komoly feladat a hallgatókat szakmailag és emberileg is formálni, biztosítani számukra a külföldi tanulmányok lehetőségét, megfelelő nagyságú ösztöndíjat, amit több forrásból kell kigazdálkodni.

Dr. Hancsók Jenő elsősorban egyetemi oktatónak tartja magát, legfontosabb számára a felsőfokú oktatás, annak magas színvonalon való végzése. Bár fontos a tudományos kutatás, egész pályája alatt az oktatásra fokuszált, több tárgyat tanít. Általában évenként 2-3 tudományos diákköri (tdk) hallgató, 5-6 PhD-hallgató és 3-4 szakmérnökhallgató dolgozik mellette, munkájukat két technikus segíti.

- Nagyon büszke vagyok a diákjaimra, hiszen a tdk-hallgatóim közül többen országos első és második helyezést értek el, minisztériumi különdíjat nyertek, idén 3 PhD-hallgatóm szerzett tudományos fokozatot. Évente 4-6 hallgató szerez nálam diplomát, 3-5 nálam készíti diplomatervét. Számomra fontos, hogy sikeres embereket neveljek, akik hozzájárulnak az ország fellendüléséhez, a magánéletben pedig boldog emberek lesznek. A legtehetségesebb hallgatók, akik fogékonyak a tudomány kihívásaira, itt maradnak az egyetemen, továbbfejlesztik tudásukat. Komoly feladat a hallgatókat szakmailag és emberileg is formálni, biztosítani számukra a külföldi tanulmányok lehetőségét, megfelelő nagyságú ösztöndíjat, amit több forrásból kell kigazdálkodni.

- Nagyon büszke vagyok a diákjaimra, hiszen a tdk-hallgatóim közül többen országos első és második helyezést értek el, minisztériumi különdíjat nyertek, idén 3 PhD-hallgatóm szerzett tudományos fokozatot. Évente 4-6 hallgató szerez nálam diplomát, 3-5 nálam készíti diplomatervét. Számomra fontos, hogy sikeres embereket neveljek, akik hozzájárulnak az ország fellendüléséhez, a magánéletben pedig boldog emberek lesznek. A legtehetségesebb hallgatók, akik fogékonyak a tudomány kihívásaira, itt maradnak az egyetemen, továbbfejlesztik tudásukat. Komoly feladat a hallgatókat szakmailag és emberileg is formálni, biztosítani számukra a külföldi tanulmányok lehetőségét, megfelelő nagyságú ösztöndíjat, amit több forrásból kell kigazdálkodni.

- Nagyon büszke vagyok a diákjaimra, hiszen a tdk-hallgatóim közül többen országos első és második helyezést értek el, minisztériumi különdíjat nyertek, idén 3 PhD-hallgatóm szerzett tudományos fokozatot. Évente 4-6 hallgató szerez nálam diplomát, 3-5 nálam készíti diplomatervét. Számomra fontos, hogy sikeres embereket neveljek, akik hozzájárulnak az ország fellendüléséhez, a magánéletben pedig boldog emberek lesznek. A legtehetségesebb hallgatók, akik fogékonyak a tudomány kihívásaira, itt maradnak az egyetemen, továbbfejlesztik tudásukat. Komoly feladat a hallgatókat szakmailag és emberileg is formálni, biztosítani számukra a külföldi tanulmányok lehetőségét, megfelelő nagyságú ösztöndíjat, amit több forrásból kell kigazdálkodni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!