Sport

2011.09.27. 05:51

Négy év kellett a bajnoki címhez

Balatonfüred - A hat futamból hármat nyertek meg, de a többi versenyen is mindig a dobogón álltak. Nem véletlen, hogy a korábbi ezüst- és a tavalyi bronzérmet kifényesítették: ezúttal bajnoki címet szereztek.

Novothny Ottó

Tény, hogy a tereprali szakág legnevesebb hazai pilótájának, Szalay Balázsnak tizenöt év kellett ahhoz, hogy elmondhassa: magyar bajnok. Ugyanezt Fazekas Károly négy esztendő versenyzés után jelentheti ki.

- Az utolsó három futam arról szólt, hogy Szalayval, akivel egyébként a pályán történő rivalizálás ellenére személyesen is nagyon jóban vagyok, külön versenyt vívtunk az első helyért - kezdte a balatonfüredi autóversenyző. - Ugyanakkor azt fontos tudni, hogy nálunk nincs olyan harakiri, mint a ralisoknál. Itt sportszerű és jó a hangulat.

- A jó versenyhez jó autó kell.

- A csapatunkban mindenki a maximumot nyújtotta. Az volt az összes "gond" az autóval, hogy beálltunk, megemelték, megkopogtatták és tankolni kellett. Hozzáteszem, mi hosszú távra, a Dakarra készítettük a gépet, olyan rendezvényre, ahol egy nap alatt kell annyit menni, mint nálunk egész hétvégén, azaz két-háromszáz kilométert.

- Nem jellemző, hogy BMW-vel terepraliznak.

- Én ennek a márkának vagyok a szerelmese. A biciklim, a motorom, az autók a családban ilyenek. Lényeges, hogy mi ezt a versenygépet úgy építettük, hogy leraktunk a földre kétszáz csövet és nekifogtunk. A tavalyi Világkupa-győztes félgyári csapat is BMW-s, volt olyan gyorsasági, ahol megvertük őket. Jöttek, hogy biztosan ismerünk rövidebb utat, de aztán a belső kamera felvételét feltettük a világhálóra, hogy még a feltételezést is elkerüljük.

- Elképzelhető, hogy most együttműködik a két csapat majd?

- Nem. Beszélgettem a vezetőjükkel, segítőkészek, de ennél többről nem lehet szó, sajnos.

- Pedig gondolom, a következő cél a csúcs, vagyis a Dakar.

- Ez évek óta így van, de a gazdasági lehetőségek nem teszik lehetővé. Azt tudni kell, hogy a tereprali annyi pénzt emészt fel, amennyi van. Abban bízom, hogy bajnokként oda tudok menni cégekhez, akik látnak bennünk fantáziát, és akkor ott lehetünk esetleg Dél-Amerikában.

- Egyre gyakoribb, hogy a pilóták "műfajt" váltanak.

- Ez idő és pénz kérdése. Nekem egyik sincs annyi, hogy elkalandozzak más szakágakba, mondjuk raliba vagy autókrosszba. Marad a tereprali és abban a jövő évi címvédés, mint fontos cél. Az egyes számú rajtszám kötelez, büszkén fogjuk hordani.

- Azt mondják a riválisai, hogy iszonyú bátran megy.

- Örülök, ha ez a véleményük. Tény, hogy az elugrásokat nem spórolom el, ha úgy alakul, repülünk, persze ehhez tudnom kell, hogy az autó nem esik szét. A múltkor lemérték: a rajt után kétszáz méterrel volt egy kanyar, az ellenfeleinkre két másodpercet vertünk ekkora távon. Remélem, hogy ezt a tulajdonságomat tudjuk kamatoztatni majd a nemzetközi mezőnyben és persze itthon is.

 

Gyűjti a nemzetközi tapasztalatokat

Fazekas Károly civilben is erős autóval jár, de már nincs benne az a virtus, mint évekkel ezelőtt. Szeret gyorsan menni, de nem mindenáron. Saját bevallása szerint minden izgatja, ami benzinnel brümmög, de egyértelműen a terepraliban találta azt meg, amire vágyott. Portugáliában, Spanyolországban, Lengyelországban, illetve az Afrika Race-en már rajthoz állt (utóbbin a szervizcsapat tagja volt), tehát aktívan gyűjti a tapasztalatokat, hogy a Dakar-ralin is helytálljon.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!