Tapolca

2013.05.03. 15:21

Idén elindul az egyablakos ügyintézés Tapolcán is

Immár négy hónapja működik a Tapolcai Járási Hivatal. A járási rendszer újraindításáról Benczik Zsoltot, a hivatal vezetőjét kérdeztük.

Szijártó János

- Az idei évben létrejött járási hivatalok kialakításának fő célja az államigazgatási szolgáltatásokhoz való gyors és könnyű hozzáférés biztosítása volt, a létező ügyintézési helyszínek megőrzésével, valamint a területi államigazgatási szervek illetékességi területeinek járási alapú rendezésével együtt - mondta a hivatal vezetője. Majd hozzátette, hogy a tapolcai járás a korábbi kistérség területéhez igazítottan alakult ki, harminchárom település, mintegy harminchétezer lakosa tartozik ide.

A járási hivatalhoz kerülő ügyek legnagyobb részét az okmányirodai tevékenység teszi ki, konkrétan a személyi adat- és lakcímnyilvántartással, útlevél-igazgatással és a közlekedési igazgatással összefüggő feladatok. A járási hivatal hatósági osztályának hatáskörébe tartoznak az egyes szociális ellátásokkal, kommunális igazgatással összefüggő feladatok, a menekültügyek, bizonyos vízügyi, illetve védelmi igazgatási, földrendezési és földkiadási ügyek, az érettségi vizsgával, oktatással, valamint egyes távhő, villamos energia és földgázellátással kapcsolatos ügyek. Szabálysértési hatáskörben is a járási hivatal hatósági osztálya jár el. A járási hivatal szakigazgatási szerveként működő járási gyámhivatalhoz kerültek a jegyzői és a városi gyámhivatali feladat- és hatáskörök. A munkaügyi kirendeltségek, a népegészségügyi intézetek, a körzeti földhivatalok, az állategészségügyi- és élelmiszerellenőrző hivatalok, valamint az építésügyi hivatalok is járási szinten végzik feladataikat.

(Fotó: Szijártó János)

- Jellemzően igyekszünk úgy szervezni a munkát, hogy szociális és okmányirodai ügyekben az ügyfelek részére minél több nyitvatartási időt biztosítsunk. Lehetőség van interneten keresztül és telefonon is időpontfoglalásra, így ebben az esetben az előre megadott időpontban az ügyintézők soron kívül fogadják az ügyfeleket. Hetente  hatszáz, hatszázötven kérelemmel foglalkozunk az okmányirodában, de a szociális és hatósági ügyintézés is százas nagyságrendet tesz ki minden héten. A gördülékenyebb feladatellátás érdekében a járás hét nagyobb településén, Badacsonytomajon, Balatonedericsen, Lesenceistvándon, Kővágóörsön, Révfülöpön, Monostorapátiban és Nemesgulácson hétfőnként, előre megadott időpontokban tartunk ügyfélfogadást a helyi hivatalokban. A földhivatalnál szintén jelentős az ügyfélforgalom és folyamatosan nő az ügyek száma. Február óta csak a földhasználati bejelentésekkel kapcsolatban több mint 2000 esetben jártak el kollégám. Ezen a területen jelentős változás, hogy sem az erdő művelési ágú, sem a zártkerti ingatlanokat nem kell bejelenteni, valamint a belterületi ingatlanokat sem, amelyeknek nincs aranykorona értékük - hangsúlyozta Benczik Zsolt.

Az idei évben Tapolcán is elérhető lesz az egyablakos ügyintézés. A rendszer lényege, hogy az állampolgárok egyetlen helyen, a kormányablakoknál tudják majd intézni az állammal kapcsolatos hivatalos ügyeiket. A Kormányablak hálózat további előnye, hogy az ügyfélszolgálati irodák 8 és 20 óra között tartanak nyitva a hét minden munkanapján. Így nem kell majd szabadságot kivenni a hivatalos ügyek intézéséhez senkinek. Egyetlen helyen lehet majd több mint kétezer-féle ügyet intézni a tulajdoni laptól, a családtámogatási igények benyújtásán keresztül a gépkocsi átíratásig. A kormányablakoknál helyet foglaló kollégák felkészítése napjainkban is zajlik, részükre a Megyei Kormányhivatal és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem által szervezett képzés kerül lebonyolításra, melyet vizsgával zárnak.

A leendő Kormányablak helyszíne Tapolcán a jelenlegi Okmányirodai Osztály átalakításával jön létre. Kialakításáig folyamatosan zajlik a Magyary Zoltán nevével fémjelzett közigazgatás egyszerűsítési program is, melynek eredményeként számos ügykörben válik egyszerűbbé és gyorsabbá az ügyintézés.

Benczik Zsolt kifejtette, hogy pozitív visszajelzéseket kapnak. Sokan észre sem vették az ügyintézési forma változását, ami az átalakulás gördülékenységét példázza. Tény, ha az ügyfél elégedetten távozik, akkor a hivatal és annak munkatársai jól végzik a munkájukat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!