2009.07.05. 11:54
Verhetetlen alakulat - Kilencedik alkalommal nyert Litkey Farkas a Kék szalagon
Balatonfüred - Továbbra is verhetetlen hazánk legnagyobb, legrégibb és leghosszabb vitorlásversenyén, a Kék szalagon Litkey Farkas és legénysége: sorozatban kilencedik sikerüknek örülhettek.
Vasárnap 9 órakor hivatalosan is véget ért a 41. Kék szalag, T-Mobile Nagydíj, hiszen a pénteki rajt után 48 óra állt rendelkezésre az indulóknak a majd’ 200 kilométeres táv legyőzéséhez. A megadott időn belül végül 556 hajó ért célba a rekord számú nevező, 612 egység közül.
Bár a szakemberek minden idők egyik legkiélezettebb csatájára számítottak Litkey Farkas és kihívói között, végül a címvédőt csak igen rövid ideig sikerült megszorongatni.
Az előzés pillanata...
(Fotó: Gáspár Gábor)
A kenesei, majd a siófoki bóját is elsőként a legkomolyabb vetélytárs, a Király Zsolt kormányozta Raffica kerülte meg elsőként, azonban ezután visszavette a vezetést a Brokernet Uniqa Lisa és ezt már ki sem adta a kezéből. Végül 12:13:46-os idővel, pénteken negyed tíz előtt nem sokkal célba értek Litkey Farkasék.
- Nagyon nehéz verseny volt az idei, sok szélváltóval, bár kívülről lehet, hogy nem így tűnt - kezdte a kilencszeres Kék szalag győztes vitorlázó. - Évről-évre egyre nehezebb motivációt találni, az ötödik sikerünk óta küzdünk ezzel a problémával.
Azért az utolsó pillanatban mindig sikerül feltüzelniük az ellenfeleknek. Amikor azt nyilatkozzák, jobbak nálunk, olyankor mindig visszatér bennem a küzdőszellem.
Persze nem lettem volna elkeseredve, ha nem győzünk, örültem volna, ha Király Zsolt nyer. Nagyon tetszik, amit ő és a csapata csinál, s a Bodeni tókerülő versenyen elért győzelmüket is igen sokra tartom.
Litkey Farkas elárulta, sikerének igen egyszerű a titka: összetartó társaság az övék, hiszen hét éve együtt vitorláznak. Ebbe az alakulatba ügyesen beépült Csiszár Jenő, mindenki apukája is, a tévés személyiség mára már igazolt vitorlázó lett.
- Hogy verhetetlen-e Litkey Farkas? Nem, nem hiszem - mondta mosolyogva, majd hozzátette: - Talán csak a Kék szalagon.
Litkey természetesen jövőre is rajthoz áll majd, úgy fogalmazott, a győztest kötelezi a címvédés.
A Lisa mögött tehát második lett a Raffica, harmadik a Soponyai Géza irányította Avatar, negyedik Láng Róbert és az RC-44-es, ötödik pedig a Sponsor Wanted.
Az 1955 óta a tókerülő csúcsot tartó Nemere II. is az élmezőnnyel ért célba: a 12 hölggyel a fedélzetén kategóriájában a negyedik, abszolútban a 13. helyen végzett.
A 41. Kék szalagon 21 híresség vett részt, az említett Csiszár Jenőn kívül a Rafficával Hajas László, az Avatarral Csomor Csilla, a Sponzor Wanteddal Sipos Tamás vitorlázott.
Kilencedik alkalommal nyert Litkey Farkas a Kék szalagon
(Fotó: Gáspár Gábor)
De itt volt még Keleti Andrea, Szabó Győző is. A magyar vízilabda válogatott két jeles személyisége, az olimpiai bajnok Benedek Tibor és dr. Molnár Tamás az Enigmán, míg Palkovics Krisztián jégkorongozó stílszerűen az Iceberg II. fedélzetén igyekezett helyt állni.
A Kék szalagot először 1934-ben rendezték meg, akkor 21 hajó állt rajthoz, s közülük 19 meg is kerülte a Balatont. Célba ért a Kék szalag történelmének legsikeresebb hajója is, a hétszeres győztes Tramontana összesítésben a 123. helyen végzett.
Az 1940, 42, 63, 71, 77, 79 és 89-ben is győztes sportvitorlás hazánk második legidősebb hajója, 1905-ben készült. A leggyorsabb tókerülő a Nemere II., amely 10:40 órával tartja immáron 54 éve a rekordot.
Az idén szörffel próbálta teljesíteni Detre Dia a nagydíj útvonalát. Az olimpikon 18 órás küzdelem után feladni kényszerült a távot, hősiesen küzdött az elemekkel, de rettentően elfáradt és nem tudott tovább haladni. Emberfeletti teljesítményét a Kék szalag különdíjával jutalmazták.