Fontos volt a részvétel - Értékelték a torkos csütörtök akciót

Idén is nagy sikert aratott a torkos csütörtök akció: 1300-nál is több vendéglőben több mint 230 ezer vendég étkezett fél áron. A Magyar Turizmus Zrt. online közvélemény-kutatásában részt vevők kedvező forgalmi adatokról számoltak be.

Kiss Nikolett

Négy évvel ezelőtt találta ki a turisztikai marketingszervezet az éttermi étkezés népszerűsítésére irányuló akciót. A féláras étkezésbe kapcsolódó éttermek száma azóta megsokszorozódott, és némiképp változtak, pontosabban szigorodtak is a szabályok a tapasztalt visszaélések miatt.

A vendéglátók nagy része úgy véli: az akcióban részt venni fontos, nem az üzleti haszon, hanem a reklámérték miatt. A beérkezett tapasztalatok összegzéséből kiderült: idén az éttermek negyede első ízben csatlakozott az akcióhoz.

Átlagosan 178 torkoskodót fogadtak a vendéglátóhelyek, tízből kilencen előzetesen bejelentkeztek. Az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéséről számolt be: minden száz  étteremből 81 jóval kedvezőbb vendégforgalmat generált, mint ahogy ez egy átlagos februári napon várható lett volna.

A realizált bevételek tekintetében a jelentős kedvezmény ellenére az éttermek 47 százaléka vallotta azt, hogy jóval kedvezőbben alakultak a bevételek. Telt ház miatt az éttermek 67 százalékának kellett vendéget visszautasítania.

A fogyasztói visszajelzések is döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják ezt a napot, szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket máskor is. Sokan tartották jó ötletnek, hogy egyes éttermek akár az egész hétvégére meghosszabbították az akciót.

A vendégek zöme elégedetten távozott, s többen jelezték, hogy máskor is visszatérnek az adott étterembe. Ezzel kapcsolatban egyébként korábban több megyei vendéglátó is megjegyezte: csekély azoknak a száma, akik a torkos csütörtök után visszatérnek más napokon is. Ebben a tekintetben egyébként széles skálán mozognak a vélemények, mégis a válaszadók kétharmada gondolja azt, hogy bővülhet a vendégkör a torkos csütörtöknek köszönhetően.

A felmérésből kiderül az is, hogy több helyen okozott fennakadást a szokottnál nagyobb forgalom, egyes telt házas helyeken sokat kellett várni az ételekre, a csúszások miatt akadtak türelmetlen, elégedetlen vendégek.

Néhányan kifogásolták, hogy az éttermek nem vagy csak részben tartják be az akció szabályait - ez egyébként minden évben probléma volt. A beérkezett kifogásokat a Magyar Turizmus Zrt. kivizsgálja.

Az éttermek túlnyomó többsége a jövőben is szívesen részt venne hasonló kezdeményezésben: minden száz válaszadó étteremből 91-en nyilatkoztak így. A legtöbb étteremnél az ezen a napon realizált kisebb nyereséget kompenzálja a reklámérték.

Cél a magyar konyha népszerűsítése

A magyar konyha, bor és gasztronómia, az éttermi szolgáltatások népszerűsítése érdekében indította el 2006-ban a farsangi időszakhoz köthető torkoskodó akciót a Magyar Turizmus Zrt. Akkor 499, most pedig 1300-nál is több vendéglátóhely csatlakozott a féláras étkezési lehetőséghez.

Az idén újdonság volt, hogy a összesen húsz nagykereskedés és éttermi beszállító is hozzájárult a kampányhoz különböző kedvezményeket kínálva. Döntően pozitívak voltak a fogyasztók visszajelzései, elégedetten távoztak
 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!