globális mozgalom

2020.11.24. 11:00

BlackFriday helyett inkább AdakozóKedd

Többek között a Magyar Hospice Alapítvány, a Munch.hu ételmentő startup vállalkozás és az MTK Budapest sportklub is csatlakozott idén az AdakozóKedd mozgalomhoz Magyarországon.

Horváth Virág

Forrás: pixabay

Az AdakozóKedd, nemzetközi nevén GivingTuesday egy globális, évről évre bővülő mozgalom, melynek célja, hogy legyen egy nap, amikor minden az adományozásról, a jótékony cselekedetekről és ezek ünnepléséről szól. A kezdeményezést a Black Friday ellensúlyozására hívták életre.

Ezzel az embereket a nagy vásárlások időszakában arra buzdítják, hogy figyeljenek oda egymásra, az elesettekre, és adományokkal másoknak is segítsenek, szerezzenek örömöt. Az #AdakozóKedd napja ezért mindig a Black Friday utáni első kedd, ami idén december 1-jére esik – írja a NIOK Alapítvány közleményében.

A koronavírus-járvány időszakában talán minden eddiginél fontosabb lehet, hogy az AdakozóKedd mozgalom a lehető legtöbb emberhez eljusson, hiszen ez a nap jó alkalom arra, hogy összefogjunk egy közös, jó cél érdekében.

Az AdakozóKedd mozgalomban nemcsak magánszemélyek, de cégek, iskolák, civil szervezetek, sportszervezetek, önkormányzatok is részt vehetnek. Ezzel az összefogással a nélkülözők mellett az egészségügyi dolgozók, mentősök és szociális szférában helytállók munkáját is segíthetjük, ehhez különböző ötleteket adhat az AdakozóKedd honlapja. Ahhoz, hogy valaki részt vegyen a kezdeményezésben, nem muszáj kimozdulni otthonról, online adományokat is szívesen fogadnak a szervezetek.

Világszerte hatalmas érdeklődés övezi a nemzetközi GivingTuesday mozgalmat, melyben 2019-ben több mint 60 ország vett részt, és csak Amerikában körülbelül kétmilliárd dollárt gyűjtöttek össze nemes célokra.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában