Vasút

2023.10.02. 17:37

Pontosság az utasokért, biztonság a mozdonyvezetőknek

A folyamatosan növekvő utasforgalom jobb kiszolgálása érdekében tizenöt kiváló műszaki állapotú, használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagy teljesítményű, vonatbefolyásoló járműfedélzeti berendezéssel felszerelt mozdonyt bérel a vasúttársaság. A gépek október második felétől állnak szolgálatba belföldi InterCity vonatok élén és a Bécsbe közlekedő EuroCity viszonylatokban. A lépés célja a pontosság javítása, a stabilabbá, kiszámíthatóbbá váló vonatközlekedés.

Benkő Péter

Már a hazai vasúttársaság arculatát viselik magukon a bérelt gépek Fotó: MÁV-Start

A szolgáltató arculatára átalakított mozdonyok közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal, amelyből a MÁV-START flottájában tíz, a GYSEV-nél pedig öt teljesít szolgálatot. A Siemens EuroSprinter mozdonycsalád ES64U2 V7 típusú, 6400 kilowatt teljesítményű, kétáramrendszerű vontatójárművei rendelkeznek a nagy sebességű közlekedés egyik legkorszerűbb vonatbefolyásoló rendszerével, az ETCS járműfedélzeti berendezéssel is. A mozdonyok belföldön 160 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek majd ott, ahol a pálya állapota azt lehetővé teszi, de közlekedési engedéllyel rendelkeznek Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is.

A bérelt mozdonyok egy része kiválthatja az elöregedett V43-es típusú, 120 kilométer per órás maximális sebességű vontató járműveket, ez energiaköltség-megtakarítást is eredményez. Azon kívül, hogy a mozdonyok megfelelnek a fenntarthatósági és modernizálási törekvéseknek, az ergonómia követelményeinek is eleget tesznek. A mozdonyvezetők kényelmes, biztonságos munkakörnyezetben teljesíthetik az akár több száz kilométeres szolgálataikat. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában