2024.04.22. 09:00
Harminccal, végig a városban?
Képzeljük el, hogy ellátogat egy család Veszprémbe, hogy megnézze az állatkertet. Letérnek a 8-as útról a gulya-dombi parkolóhoz, de még marad idejük megtekinteni a várost – s teszik mindezt harminccal. Mármint harminc kilométer per órával kocsikázzák be Veszprémet. Hiszen a táblák itt és így, együtt bizony erre utasítanak.
Vármegyénkben is léteznek községek – ilyen például Királyszentistván –, melyek bevezető útjainak határainál az együtt elhelyezett „Lakott terület kezdete” és „Sebességkorlátozás” táblák erre hívják fel a figyelmet. Igaz, ott negyvenes korlátozó táblák vannak. Na de Veszprémben, végig harminccal cammogni? Ez valahogy nem életszerű.
Lényegében arról van szó, hogy főszezonon kívül a Kiskőrösi utca, s azon tovább a város bármely pontja a fent leírt útvonalon is megközelíthető. Ha komolyan veszi valaki a fotón látható két jelzést így együtt, ráadásul szabálykövető, az bizony harminccal fog döcögni. Látszik viszont a képen egy, a lakott terület kezdete táblától pár méterrel odébb egy lámpaoszlop. Jó megoldás lenne mondjuk arra kihelyezni a harmincas táblát, s mindjárt egyértelmű lesz, hogy a sebességkorlátozás nem egész Veszprémre vonatkozik. Ezzel megspórolnák egy új oszlop felállítását, és egyértelművé tennék a szabályokat. Mert ahogy jelenleg – még – van, az félrevezeti az autósokat. A szabálykövető autósokat.