kávéházi beszélgetések

2019.04.28. 07:00

„Tánc-Lánc”: Komplex neveléssel örökítik tovább a hagyományt

A Pápai Református Kollégium „Tánc-Lánc” Alapfokú Művészeti Iskoláját húsz éve vezető Müller Anita és testvére, Robotkáné Horváth Tünde mutatkozott be a kávéházi beszélgetésekben.

Laskovics Márió

Fotó: Laskovics Márió/Napló

A város református műhelyeinek, intézményeinek szereplőivel indult kávéházi beszélgetés-sorozat legutóbbi vendégei Müller Anita és testvére, Robotkáné Horváth Tünde, a Pápai Református Kollégium „Tánc-Lánc” Alapfokú Művészeti Iskolájának igazgatója és igazgató-helyettese voltak, akikkel Mátyus Aliz író, szerkesztő, szociológus beszélgetett múlt csütörtökön a Pannonia Reformata Múzeumban.

Mátyus Aliz, Müller Anita és Robotkáné Horváth Tünde a kávéházi beszélgetésen Fotó: Laskovics Márió/Napló

A háttérben, főleg a gazdasági, adminisztratív ügyeken dolgozó Robotkáné Horváth Tünde elmondta, már általános iskolásként eldöntötte, hogy a Táncművészeti Főiskolán tanul tovább, azonban szülei nem engedték a falusi kislányt a fővárosba. Ezután, habár szeretett a gyerekekkel lenni, mégsem talált magára az óvónőképzőben. Érettségi után egy családi összejövetelen Bakó Ildikó mesélt neki a(z immár 38 éves múltra visszatekintő) Vadvirág Néptáncegyüttesről, melyben 1984-től kiteljesedett, a néptánc lett az élete. Kisvártatva Müller Anita és férje, Müller Zoltán is csatlakoztak a közösséghez.

A felfogásban, erkölcsi mércében, hitben azonos, egymásra mindig számítható testvérpár 1989 óta foglalkozik utánpótlás kinevelésével az együttes számára. 1999-től intézményes keretek között, a Dunántúli Református Egyházkerület fenntartásában. Mint mondták, különböző személyiségként remekül kiegészítik egymást, mert Müller Anita mindig pozitívan gondolkodik, motivál, a valóságtól elrugaszkodva ötletel, míg Robotkáné Horváth Tünde a realitás talaján maradva az esetleges hibákra, buktatókra figyel.

Müller Anita megjegyezte, intézményük hívószavai a magas minőségi célok, szakképzett tanárok, folyamatos továbbképzés, a pedagógiai módszertan állandó szinten tartása, frissítése. A 21. századi versenyképességhez fel kell venniük a tempót, eladható módon kell tanítaniuk a néptáncot. Emellett egyházi értékeket képviselnek a nevelésben, a kommunikációban. Kiemelték kollégáik áldozatos munkáját, a több mint 400 diákot oktató iskola szociális, családias légkörét. Saját iskolájukon túl pedagógusaik mintegy 2500 tanulóval foglalkoznak a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ iskoláiban. Távlati terveik közt szerepel az egyetemi szintű néptáncképzés, pedagógusaik számára mesterképzés, illetve egy pápai professzionális táncszínház létrehozása.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában