2019.07.02. 11:30
Szemet gyönyörködtető koreográfiákat mutattak be az ajkai Bahar hastáncosai
A női létezés szépségét a táncban kifejező Bahar Orientális Tánc és Kulturális Egyesület – akik a táncot az élet fűszerének tekintik – a korábbi évek hagyományához hűen idén is megtartotta nagy népszerűségnek örvendő, 14. évadzáró gálaműsorát a művelődési központ színháztermében a minap.
A Bahar táncosai az afrikai zenészekkel fergeteges show-t varázsoltak a színpadra a fináléban Fotó: Györkös József
Fotó: Györkös József
A táncmozdulatokban megmutatkozó sodró női energiák és sokszor az Ezeregyéjszaka misztikus hangulatát idéző koreográfiák mind az értékes nőiséget hivatottak érvényre juttatni. A mély gyökerekkel rendelkező arab kultúrához tartozó hastáncról kiderült, folyamatosan változik, alakul: él és lélegzik. Formálja egyrészt az évszázadok alatti történelem, másrészt a különböző országok hatásai.
A női létezés szépségének kifejezése mellett erre a behatásra reagáltak az est folyamán a táncosok változatos koreográfiák és hastáncstílusok bemutatásával. A gála üzenetére Sipőcz Andrea, az egyesület vezetője hívta fel a figyelmet. Kifejtette, hogy Földünk sokszínű, ajándékként kell tekintenünk rá. Megannyi megismerésre váró színes kultúrával, számos felfedezésre váró országgal teli. A kijelentés szellemiségében az egyesület tagjai a zene és a tánc nyelvén egy rendhagyó, képzeletbeli Föld körüli orientális utazásra invitálták a közönséget. Szenvedélyüknek hódolva áttáncolták magukat egyik országból és stílusból a másikba.
A misztikus ráhangolódás jegyében induló előadáson finomságot, érzékiséget sugallt a Metallica zenekar egyik lassú harmóniája, a Nothing else matters feldolgozására előadott tánckoreográfia.
A képzeletbeli Bahar Airlines járata ezután felszállt, országról országra repítve a nézőket. Járhattak többek között az ezerarcú Indiában, megtekintve, milyen az autentikus hastánc helyett táncolt modern, a bollywoodi. Egyiptom ősi földjén a nézők a Sáray Panna által bemutatott, erősen csípőközpontú mozdulatokon alapuló egyiptomi hastánc-koreográfiában gyönyörködtek. Kairóba is volt szerencséje elutazni a publikumnak, ahol egy hamisítatlan fesztiválhangulat közepén a fiatalok körében kedvelt elektronikus zene és az utcai shaabiból életre hívott előadott újhullámos mahragan tánc okozott kellemes perceket. Míg az andalúz hastáncként is ismeretes arab flamencofúzió a tüzes Spanyolországot idézte Hartmann Anna előadásában, addig a Föld körüli utazás alkalmával a Perzsa-öböl menti séta Irakban már egy újabbat. A lüktető Argentínát Kiss Virág szólótáncában érzékeltette. Az abszolút közönségsikert a Boban Markovics zenéjére bemutatott, roma életérzést kifejező koreográfia érte el a Ginger csoport előadásában. Sipőcz Andrea többek között a jellegzetes Marokkót, míg Piri Nikoletta a sejtelmes Kínát idézte szólótáncában. A brazil pezsgésről árulkodott Katona Boglárka hastáncelemekkel tarkított szambája. A táncok sorát hawaii hula és görög zárta.
A fináléban hágott igazán a tetőfokára a hangulat, amikor váratlanul a színpadra lépett a Budapestről érkező Serengeti Troupe nevű afrikai kongás formáció. A Bahar táncosai az afrikai zenészekkel együtt önfeledt örömzenével és örömtánccal búcsúztak a lelkes közönségtől.