Igaz Csilla egyénre szabottan fejleszti a tehetségeket

Bonis Bona, Kiváló tehetségfejlesztő díjat kapott Igaz Csilla, a Szín-Vonal Alapfokú Művészeti Iskola tanára.

Tóth B. Zsuzsa

Igaz Csilla Bonis Bona, Kiváló tehetségfejlesztő díjat vehetett át a napokban

Igaz Csilla 2013 óta a badacsonytomaji Szín-Vonal Alapfokú Művészeti Iskola tanára, egy éve igazgatója, továbbá 14 éve tanít vizuális kultúra és művészettörténet tantárgyat a soproni Eötvös József Evangélikus Gimnázium, Egészségügyi Technikum és Művészeti Szakgimnáziumban. Tehetséggondozó munkájához az NTP-pályázatok segítségével teremtette meg az anyagi feltételeket.

A Bonis Bona kitüntetés birtokosa így vall munkásságáról: – A másság tiszteletét tizenéves koromban nagybátyámtól, aki gyógypedagógus volt, lestem-sajátítottam el. Célom a tehetségek felkutatása, a hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek célzott fejlesztése. Továbbá hiánypótló tehetségfejlesztő programomnak tudatos végigvitele és az elért eredmények közreadása. Az, hogy minél több gyermek ismerje és kedvelje meg a képzőművészetet. Programjaim lebontása évekre, tanévre, táborokra tervezett. Mindezek jelentős motivációt jelentenek tanítványaimnak. Rájöttem, hogy az általam végzett kutatásokat és azok eredményeit sikeresen tudom visszaforgatni tehetségkutató és -fejlesztő tevékenységembe. A további következtetésem pedig az, hogy mindezt a jó gyakorlatot a pedagógustársadalom képzésére kívánom fordítani. Ez már a jövőre szóló terveim része – mondja Csilla, aki vallja, hogy ma, a számítógépek uralta világban is igénylik a tanulók a manuális alkotást.

– A pandémia ideje alatt sokszor kaptak számítógépen megoldható feladatot a diákok, de rájöttem, hogy nagy szükségük van, nagyobb örömöt lelnek a kézzel való, kreatív alkotó munkában. Egy idő után elegük lett a számítógépből, örültek, hogy a különböző képzőművészeti, kézműves technikákkal fejezhetik ki érzéseiket, gondolataikat, vagy csak egyszerűen élvezhetik az alkotás adta szabadságot. Az alapfokú művészetoktatásban és a középiskolában a támogató pedagógus attitűd mellett fokozatosan előtérbe helyezem az egyénre szabott feladatokkal történő tehetségfejlesztést és tehetséggondozást – mondja Igaz Csilla. Meggyőződése, hogy nagyon fontos a tehetség felismerése, az egyéni út és idő figyelembevétele.

Igaz Csilla Bonis Bona, Kiváló tehetségfejlesztő díjat vehetett át a napokban

– Minden gyermekhez vezet egy út, melyet ha megtalálunk, már könnyedén társaikká válhatunk a felnőtté válásuk útján. Olyan segítő, támogató iránymutatást kell adnunk, mellyel sikeres felnőtté válhatnak. Sok SNI-s diák számára az alkotás terápiás jellege nyújt elsődlegesen siker­- élményt, több sajátos nevelési igényű tanulóm a képzőművészetben lelte meg életútját. A művészetek megismerése, illetve gyakorlása azért is fontos, hogy a fiatalok felnőttként befogadóvá váljanak a művészi alkotások iránt – mondta Igaz Csilla, akinek sok diákja ért el sikereket országos, nemzetközi versenyeken, alkotásaikat kiállították Japántól az USA-ig. Tanulói művészeti egyetemet végeztek, vagy középiskolai szinten tanultak tovább művészeti képzésen. Kidolgozott módszere a tanuló ismeretén alapuló egyéni differenciálás, e tapasztalataira épített pedagógus-továbbképzéseket is vezet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában