szponzorált tartalom

2019.08.26. 15:25

Hogyan vált a BMW a luxus szimbólumává?

Ha luxusautóra gondolunk, legtöbbünknek a BMW jut először eszébe. Kevesen ismerik azonban azt a történelmi viharokkal tűzdelt, kalandos utat, amit a BMW bejárt a mai felsőkategóriás autógyártásig.

A BMW ikonikus dizájn eleme a dupla vese alakú hűtőrács

A BMW születése

A Bayerische Motoren Werke története 1917-ben három vállalat összeolvadásával kezdődött. A ma is ismert logót a bajor zászló színeivel alkották meg, és csak később kapott forgó propeller értelmezést.

Szárnyalás az első világháborúban

A kezdetekben a cég repülőgép motorok gyártására szakosodott. Híresen alacsony fogyasztású, kiváló teljesítményéről híres Illa nevű repülőgépmotorját a német államnak gyártotta. Ennek vetett véget a versailles-i megállapodás. A két világháború között a BMW kalandos üzleti manőverek után motorbiciklik és mezőgazdasági motorok gyártására nyergelt át.

A BMW kezdetben repülőgép motorokat gyártott

Másodvirágzás a második világháború alatt

A második világháború alatt a BMW visszatért a repülőgépmotorok gyártásához. 1945-ig több, mint 30,000 repülőgépmotor készült a gyárban a Luftwaffe rendelésére. Ezt a hatalmas termelést csak a munkatáborokból származó munkaerővel tudta fenntartani a BMW, amiért a háború után sokan megbélyegezték a céget.

Az igazi küldetés

A BMW a kezdetektől gyártott autókat is, de portfóliójának ez csak kis részét tette ki. A BMW 303-as modelljén szerepelt először a dupla vese formájú hűtőrács, ami később a cég emblematikus dizájn eleme lett. A második világháború után azonban eltiltották a BMW-t autók és motorok gyártásától, így a cég fémhulladék feldolgozásra állt át, hogy életben maradjon. Először edényeket, később már bicikliket is gyártottak.

A negyvenes évek végéig kellett várni, míg a BMW újraindította a gépjárműgyártást. Több út állt előttük, végül az akkori kereskedelmi igazgató, Hanns Grewenig javaslatára luxuskategóriás autók gyártására kezdtek szakosodni, ami megalapozta a cég mai hírnevét.

A BMW ikonikus dizájn eleme a dupla vese alakú hűtőrács

Szimbólum születik

Az elkövetkező közel hetven évben a cég diverzifikálta a portfólióját, hogy szélesebb rétegek számára váljon elérhetővé, ám a BMW a mai napig a luxuskategóriás autók emblematikus járműve. Egy BMW mindig jó vétel, és a használtautó eladás kereskedőknek is kifizetődő.

A BMW használtautóként is keresett. Minden évtizednek megvolt a maga legnépszerűbb márkája és mindenki másért szereti. Kedvenceink a teljesség igénye nélkül:

  • A BMW 507-es volt Elvis Presley imádott autója, de fontosságát inkább az adja. Bár majdnem csődbe vitte a BMW-t az ötvenes években, később ez lett az ikonikus BMW roadsterek ihletője.
  • Autó aukciókon a gyűjtők szeme fénye az Alpina Biturbo, ami a genovai autókiállításon mutatkozott be és csupán 507 darabot gyártottak belőle.
  • Az M3-as a nyolcvanas évek végének szupersztárja, ami azzal érdemelte ki hírnevét, hogy az akkor legkönnyebben kormányozható autó volt a piacon.
  • A BMW 2002 Turbo nem csak ikonikus külseje miatt híres, de ez volt az a modell, ami először vezette be a később minden modellnél alkalmazott turbómeghajtást.
  •  

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!