2019.08.26. 15:25
Hogyan vált a BMW a luxus szimbólumává?
Ha luxusautóra gondolunk, legtöbbünknek a BMW jut először eszébe. Kevesen ismerik azonban azt a történelmi viharokkal tűzdelt, kalandos utat, amit a BMW bejárt a mai felsőkategóriás autógyártásig.
A BMW ikonikus dizájn eleme a dupla vese alakú hűtőrács
A BMW születése
A Bayerische Motoren Werke története 1917-ben három vállalat összeolvadásával kezdődött. A ma is ismert logót a bajor zászló színeivel alkották meg, és csak később kapott forgó propeller értelmezést.
Szárnyalás az első világháborúban
A kezdetekben a cég repülőgép motorok gyártására szakosodott. Híresen alacsony fogyasztású, kiváló teljesítményéről híres Illa nevű repülőgépmotorját a német államnak gyártotta. Ennek vetett véget a versailles-i megállapodás. A két világháború között a BMW kalandos üzleti manőverek után motorbiciklik és mezőgazdasági motorok gyártására nyergelt át.
Másodvirágzás a második világháború alatt
A második világháború alatt a BMW visszatért a repülőgépmotorok gyártásához. 1945-ig több, mint 30,000 repülőgépmotor készült a gyárban a Luftwaffe rendelésére. Ezt a hatalmas termelést csak a munkatáborokból származó munkaerővel tudta fenntartani a BMW, amiért a háború után sokan megbélyegezték a céget.
Az igazi küldetés
A BMW a kezdetektől gyártott autókat is, de portfóliójának ez csak kis részét tette ki. A BMW 303-as modelljén szerepelt először a dupla vese formájú hűtőrács, ami később a cég emblematikus dizájn eleme lett. A második világháború után azonban eltiltották a BMW-t autók és motorok gyártásától, így a cég fémhulladék feldolgozásra állt át, hogy életben maradjon. Először edényeket, később már bicikliket is gyártottak.
A negyvenes évek végéig kellett várni, míg a BMW újraindította a gépjárműgyártást. Több út állt előttük, végül az akkori kereskedelmi igazgató, Hanns Grewenig javaslatára luxuskategóriás autók gyártására kezdtek szakosodni, ami megalapozta a cég mai hírnevét.
Szimbólum születik
Az elkövetkező közel hetven évben a cég diverzifikálta a portfólióját, hogy szélesebb rétegek számára váljon elérhetővé, ám a BMW a mai napig a luxuskategóriás autók emblematikus járműve. Egy BMW mindig jó vétel, és a használtautó eladás kereskedőknek is kifizetődő.
A BMW használtautóként is keresett. Minden évtizednek megvolt a maga legnépszerűbb márkája és mindenki másért szereti. Kedvenceink a teljesség igénye nélkül: