Gazdaság

2012.03.27. 16:06

Kevesebbet torkoskodtunk idén

Budapest - Az idei torkos csütörtök akció sikere mind a bekapcsolódó szolgáltatók, mind a torkoskodó vendégek száma alapján elmarad a korábbi évekétől.

Győrffy Árpád

A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) minap hozta nyilvánosságra a február 23-ai programmal kapcsolatos saját felmérésének eredményét. Mint írják, hetedik alkalommal is nagy sikert aratott az akció: mintegy 160 ezer vendég torkoskodott ezernél is több hazai étteremben. A közlemény szerint a felmérés nem foglalkozik az idei és tavalyi konkrét részvételi adatok összehasonlításával, sőt az idén bekapcsolódott éttermek számát sem tisztázták az anyagban. Az akció jelenleg is elérhető internetes térképe szerint az idén 1133 üzlet vett részt a programban, ami 15 százalékkal elmarad az egy évvel ezelőtti 1307 üzlettől. A vendégkör nagyságát az idén "mintegy 160 ezerre" becsülték, legalább húsz százalékkal kevesebbre, mint a hivatalos honlapon a tavalyi forgalomról megadott "több mint 200 ezres" becslés.

A felmérés szerint a bekapcsolódott üzletek összetétele a földrajzi elhelyezkedés szerint gyakorlatilag megegyezett a tavalyival és a tavalyelőttivel, az üzletek 28 százaléka Budapesten, 54 százaléka vidéki városokban, 18 százaléka pedig más településeken várta a vendégeket.

A közlemény szerint a bekapcsolódó vendégek közül 2900 utólag értékelte az akciót azon a vállalkozói honlapon, ahová a kommunikációt az idén kiszervezték. Az átlageredmény 4,47 lett a tavalyi máshol és máshogy született 4,26-os átlagosztályzattal szemben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!