Egyetlen kortyot se!

2018.11.08. 11:00

„Száraz novembert” tart a Várpalotai Bányász-fúvószenekar

A „száraz november” országos kampány stratégiai partnere lett a Várpalotai Bányász-fúvós­zenekar – adta hírül a napokban a Kék Pont Alapítvány.

Szabó Péter Dániel

Tamás Gábor (balról a második) két éve már sikerrel teljesítette a „száraz novembert”. Idén többen is csatlakoztak hozzá a zenekarból

Fotó: Szabó Péter Dániel/Napló

A drogkonzultációs központot is üzemeltető fővárosi alapítvány harmadik éve indít országos kampányt száraz november néven a túlzott alkoholfogyasztás visszaszorítására. A kezdeményezés brit mintára indult, a szigetországban évtizedes hagyománya van, s az a lényege, hogy aki részt vesz benne, egy hónapon keresztül nem ihat semmiféle alkoholt.

Tamás Gábor (balról a második) két éve már sikerrel teljesítette a „száraz novembert”. Idén többen is csatlakoztak hozzá a zenekarból Fotó: Szabó Péter Dániel/Napló

– Sajnos elterjedt, hogy a zenészek, zenekarok, pláne a fúvószenekarok berkeiben igen elterjedt az alkoholfogyasztás, italozás. Szerencsére a 20-30 évvel ezelőtti állapothoz képest lényegesen jobb helyzetben vagyunk. A kampányhoz való csatlakozással szeretnénk felhívni a figyelmet a felelősségteljes alkoholfogyasztásra, illetve a jövőre 90 éves zenekar a társadalmi szerepvállalását is szeretné ezzel erősíteni. Ezen szerepvállalás részét képezte az október 20-án megrendezett XXXI. Gerard tető – Várpalota félmaratonin való részvétel is. A sportrendezvényen a zenekari tagok egy része futóként vett részt, a másik fele pedig zenével buzdította a versenyzőket – mondta el kérdésünkre Tamás Gábor, a fúvószenekar tagja, egyben a száraz novemberhez való csatlakozás ötletgazdája. – Én már két éve megcsináltam a száraz novembert, s azt kell mondanom, hogy eleinte nem volt egyszerű tartanom magam a fogadalomhoz. Nem azért, mert olyan nagy alkoholfogyasztó lennék, inkább azért, mert bárhova is mentünk vendégségbe, mindenütt első körben alkohollal kínáltak. Idén többen is csatlakoztak hozzám a bányász-fúvós­zenekarból, amire nagyon büszke vagyok – tette hozzá Tamás Gábor.

A kampány kapcsán a Kék Pont Alapítvány közölte, leg­alább egymillió embernek van komoly alkoholproblémája Magyarországon. Az „Egy hónap alkohol nélkül” mottóval elsősorban a kockázati alkoholfogyasztókat, vagyis azokat szeretnék az alkohol elhagyására ösztönözni, akik egészséget károsító mennyiségben fogyasztanak szeszes italt.

Összességében azonban nem az a cél feltétlenül, hogy a résztvevők soha többé ne igyanak alkoholt, hanem hogy az egy hónapos önmegtartóztatással jobban megismerjék saját alkoholfogyasztási szokásaikat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában