pozitív életszemlélet

2019.05.06. 11:00

Nyílt napot rendeztek az egészséges lélekért a Báthoryban

Boldogságóra szakmai nyílt napot tartottak a veszprémi Báthory István Sportiskolai Általános Iskolában. Az iskola auláját megtöltötték a programot már tartó és az érdeklődő pedagógusok, akik előadásokon és műhelymunkán vehettek részt. A rendezvényen Bagdy Emőke pszichológus Miért van szükség boldogságórákra címmel tartott előadást.

Sági Ági

A veszprémi Báthory általános iskola több csoportja is műsort adott a workshopok előtt.

Fotó: Sági Ági

– Egyfajta pozitív szemléletet szeretnénk elterjeszteni a boldogságórákkal az intézményekben, azt szeretnénk, hogy a gyerekekben is pozitív életszemlélet alakuljon ki. Az órák olyan témakörökkel foglalkoznak, mint például a hála gyakorlása, az optimista szemléletmód kialakítása, a társas kapcsolatok ápolása, de tanítunk boldogságfokozó technikákat is – mondta el lapunknak Lengyel Adrienn, a boldogságóra-program menedzsere.

A boldogságórák módszertani eszköztárát folyamatosan bővítik. Vannak kézikönyvek és munkafüzetek, kártyacsomagok korosztályok szerint, és már egy társasjáték is segíti a pozitív gondolkodásmód kialakítását. A Báthory általános iskola országosan is elsőként csatlakozott a programhoz, amikor egyik tanára, Morvai Dóra meglátta benne a lehetőséget.

A veszprémi Báthory általános iskola több csoportja is műsort adott a workshopok előtt.
Fotó: Sági Ági

– Nekem abban az évben volt ötödikes osztályom, amikor elindult ez a program. Jó lehetőséget láttam benne a közösségépítésre, a csapatépítésre. Az elmúlt négy év bizonyította, hogy jól működik. Rengeteg ötletet lehet meríteni a könyvekből, és a gyerekek visszajelzése szerint alakíthatjuk tovább a projekteket –mondta el a tanárnő.

A Báthory-iskola fogadja be a Kék madár programot is, amely a hagyományos iskolarendszerhez illesztett alternatív pedagógiai program.

– Én is elvégeztem a boldogságórák tartásához kapcsolódó képzést. A program hátteréül szolgáló pozitív pszichológia nagyon hasonlít a rogersi pszichológiához, amely a Kék madár program egyik alappillére. Rengeteg olyan eszközzel dolgozunk, amely szinte bármilyen órába bevonható: önismereti gyakorlatok, mondókák, ritmusok, de nálam például rendszeresen szól meditációs zene a délutáni tanulás alatt – mondta el Czicza Noémi, a Báthory-iskola tanítója.

A boldogságprogramhoz országszerte már ezer intézmény 7000 pedagógusa csatlakozott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában