2019.07.07. 07:00
Ha nyár és forróság, akkor sör!
A magyar sörpiacon 2018-ban 6,29 millió hektoliter sör fogyott, szemben a 2017-es 6,22 millió hektoliterrel – derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének éves jelentéséből.
Forrás: pixabay.com
Az öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes belföldi értékesítése a múlt évben több mint 15 millió palackkal haladta meg az előző évit. A Magyarországon forgalomba hozott egyes csomagolási típusok arányait tekintve csak a visszaváltható üveges értékesítés volumene esett vissza, a csökkenés mintegy 126 ezer hektoliter volt.
A dobozban eladott sör mennyisége tavaly 3,781 millió hektoliterre rúgott, szemben az előző évi 3,652 millió hektoliterrel.
A tendenciákat figyelembe véve idén is egyre többet fogyasztunk majd a prémium sörökből, és várhatóan tovább nő az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes sörök forgalma, míg az olcsóbb, alacsonyabb minőségű termékek fogyasztása tovább csökken.
A sörözés – a felelős alkoholfogyasztás szabályait figyelembe véve és betartva – jelentős közösségteremtő erővel bír, erősíti a hazai sportesemények népszerűségét, összekovácsolja a baráti társaságokat és kulturált kikapcsolódási lehetőséget biztosít mind a fiatal, mind az idősebb sportkedvelők számára.
Ezért a széles palettájú sörkínálat, beleértve a magyar kézműves söröket is, a Magyarországra látogató sport- és fesztiválturistáknak is kulturált kikapcsolódási lehetőséget kínál.