Tihany

2018.09.24. 20:00

Folyamatosan nő a forgalom a balatoni hajókon

Idén is kiemelkedő forgalmat, növekedést könyvelhet el a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart), hangsúlyozta Kollár József vezérigazgató Tihanyban, egy ünnepségen.

Kovács Erika

A Széchenyi István komp születésnapi ünnepségét követően Kollár József, a Bahart Zrt. vezérigazgatója az 2018. évi komp- és személyhajózás forgalmáról elmondta, hogy ismét kiemelkedő forgalmat könyvelhet el a társaság.

-A kompközlekedést Szántód-rév és Tihany-rév között tavaly több, mint egy millió 146 ezer utas vette igénybe, mely még a 2016-os kimagasló rekordévet, az egy millió 123 ezer utast is túlszárnyalta. Két éve ugyanis egy akkor 14 éves rekord dőlt meg, mivel 2016 évet megelőzően utoljára 2002-ben szállítottak a balatoni kompok több mint egymillió utast, hangsúlyozta a vezérigazgató. Kollár József kiemelte, a Bahart Zrt. 2018-ban ismét kiemelkedő forgalomra számít a kompközlekedésben, hiszen már az utóidény végéig: szeptember 9-ig nyolcvanezerrel, mintegy kilenc százalékkal több utast és harmincezerrel több gépkocsit, valamint hét százalékkal több kerékpárt szállítottak a kompok Szántód-rév és Tihany-rév között a tavalyi év azonos időszakához képest.

A vezérigazgató a személyhajózásról aláhúzta, ezen a területen is érzékelhető a forgalomnövekedés. A társaság idén már augusztus elején köszönthette a szerencsés félmilliomodik személyhajó utasát. Az utószezon végére, szeptember 9-re az utasok száma már meghaladta a 717 ezret, mely magasabb, mint 2017 teljes utasforgalma. Az utóidényig a teljes hajózási szezonban közel 500 ezer utas választotta a menetrendi-, 150 ezer a sétahajó-, több mint 17 ezer a gyorshajó-, illetve 32 ezer a programhajó szolgáltatásait. A Bahart hajói ezenfelül 2018-ban eddig 22 ezer személy részére biztosítottak családi és céges rendezvényeken különleges helyszínt, különleges alkalomra.

Kollár József beszélt arról is, hogy a Bahart fontosnak tartja az utasok véleményét, szokásaikat, ezért a társaság az idei főszezonban három héten keresztül reprezentatív elégedettség felmérést végzett a menetrendi, séta- és programhajók, valamint a kompok utasai körében. A kitöltött, közel kétezer kérdőív alapján összesítették az eredményeket, a részletes elemzések még folyamatban vannak. Az már most is látható, hogy a belföldi vendégek egyre nagyobb arányban keresik fel a régiót és választják a Bahartot. Az eredményes marketingnek-, és kommunikációnak köszönhetően nőtt azon vendégek aránya, akik évente többször is utaznak menetrendi- és sétahajón. Szintén nőtt azok száma, akik előre eltervezik a kirándulást, a hajóprogramot, és a kereséshez, tervezéshez a Bahart online felületein tájékozódnak.

-Az utasok véleménye alapján a hajózási szolgáltatások színvonala tovább javult, a kiszolgálással és a hajók állapotával az utasok elégedettek, mondta Kollár József vezérigazgató.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!