javítják a kötöttpályás szolgáltatások színvonalát

2020.09.23. 14:04

Megújul a vasúti menetrend és olcsóbb jegyek lesznek egyes dunántúli szakaszokon

Megújított őszi menetrend lép életbe több dunántúli vonalon szeptember 28-án, és olcsóbbak lesznek a jegyek is – jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.

Forrás: pexels

Kiemelte, hogy az elmúlt hónapok üzemeltetési tapasztalatai alapján a nyári kínálathoz jobban közelítő lehetőségeket biztosítanak utasaik számára a vasúti és az autóbuszos szolgáltatók Székesfehérvár, Veszprém, Szombathely, Keszthely, Nagykanizsa és Zalaegerszeg felé is.

Az államtitkár hangsúlyozta, hogy az ITM a közösségi közlekedés gerincét adó vasúthálózat elsőbbségét kívánja elősegíteni.

Mosóczi László arra is felhívta a figyelmet, hogy a jelentős többletkínálatot biztosító balatoni utószezoni vasúti menetrendet szeptember 27-éig meghosszabbította a MÁV.

Az államtitkár ismertette, hogy szeptember 28-tól nem kell gyorsvonati pótjegyet váltani a Székesfehérváron áthaladó, eddig pótjegyköteles vonatokra, ahogy a Keszthely-Szombathely és Pécs-Tapolca között közlekedő járatokra sem.

A Székesfehérvártól távolabbra utazóknak így akár 475 forinttal is kevesebbe kerülhet majd a gyorsvonati utazás – tette hozzá.

Olcsóbbá válik az InterCity használata is, a Budapest-Székesfehérvár-Veszprém-Zalaegerszeg/Szombathely és a Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa/Keszthely közötti vonatok IC-vonatrészein pót- és helyjegy helyett egyetlen, egységesen 300 forintba kerülő helyjeggyel lehet majd utazni.

Budapest meghatározott állomásai és Keszthely, valamint Nagykanizsa között a jelenlegi helyett egy díjövezettel kevesebbet kell majd fizetni. A keszthelyi utazások így jellemzően a 180, míg a nagykanizsaiak többnyire a 220 kilométeres övezetbe tartoznak majd, ennek megfelelően alacsonyabb árú jegyekkel.

Mosóczi László kimelte: a vasúti utazás költsége teljes árú jeggyel számolva 150-615 forinttal csökken Budapest és az említett dunántúli városok között. A gyorsvonatra váltott jegyek ára 150-325 forinttal lesz olcsóbb az ugyanezeken a viszonylatokon közlekedő buszokénál.

Az államtitkár kitért arra, hogy a kormány stratégiai célja a közösségi közlekedés versenyképességének növelése az autózással szemben, ennek elsődleges eszköze a környezetkímélő, biztonságos vasút térnyerésének támogatása.

Mint mondta, a vasúti fővonalakon végrehajtott és jelenleg is folyamatban lévő fejlesztések érdemben javítják a kötöttpályás szolgáltatások színvonalát.

A Budapest-Székesfehérvár vasútvonal 2010 óta több projekt keretében újult meg, a beruházások összes nettó költsége meghaladta a 128 milliárd forintot. A fejlesztéseknek köszönhetően az elmúlt hat évben megkétszereződött az utasforgalom a vonalon, tavaly már 9,4 millióan választották a vasutat a főváros és Székesfehérvár között – jelezte.

Hozzátette, hogy a dél-balatoni folytatás lényegében már lezárult, és az észak-balatoni vonal folyamatban lévő korszerűsítéseivel tovább javul a vasúti összeköttetés minősége Budapest és a Balaton között.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: a közösségi közlekedés átszervezésének első lépéseként július 15-e óta egységes irányítás alatt működik a MÁV és a Volánbusz. A hétfőtől életbe lépő menetrendi és a tarifareformok nemcsak a Dunántúlon jelennek majd meg, hanem később más viszonylatokon is. A tervek szerint a tarifaközösség 2022. január 1-jén az egész országban életbe lép – közölte.

Az elnök-vezérigazgató kiemelte: a vasúti utazás vonzóbbá tétele érdekében alakították át a tarifarendszert, hétfőtől egyszerűbb lesz a jegyvásárlás, és az érintett viszonylatokon 10 százalékkal olcsóbb lesz az utazás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában