Sikeres és nyereséges évet zárnak

2020.12.28. 07:00

A Herendi Porcelánmanufaktúránál lehetőségként tekintettek a nehézségekre

A Herendi Porcelánmanufaktúránál az összes nehézség ellenére sikerült megtartani minden munkahelyet, és nyereséges évet várnak.

Molnár Sándor

Fotó: Molnár Sándor/Napló

Amikor a koronavírus-járvány egészségügyi és gazdasági válság elé állította a világot, hamar kiderült, hogy amelyik gazdasági társaságnak pénzügyi tartalékai vannak, az életben marad, amelyiknek nincsenek, az ellehetetlenül. A manufaktúra tartalékai felértékelődtek, emellett szigorú költséggazdálkodást folytattak 2020-ban, fejlesztették a bolthálózatukat, és még Abu Dhabiban is nyílik hamarosan egy Herendi Márkabolt.

– Nehéz, embert próbáló évet hagyunk magunk mögött. Könnyű évet vártunk, helyette számtalan megoldandó kihívást kaptunk 2020-ban. Ezek a nehézségek erőt adtak a cégvezetés számára, és végül sikeres és nyereséges évet zár a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. – összegzett Simon Attila vezérigazgató.

Hozzátette, volt egy kész üzleti tervük a koronavírus-mentes világra szabva, azonban február végétől a pandémia ezt drasztikusan felülírta.

A menedzsment a rendkívüli kihívásokra egy „B” tervvel reagált, amelynek lényege az volt, hogy folyamatos változtatásmenedzselést hajtottak végre, és nem válságmenedzselést folytattak. Minden várható helyzetre előre megtervezett alternatívákat dolgoztak ki.

– A Herendi Manufaktúra egy percig sem volt válsághelyzetben 2020-ban. A társaság pénzügyi megtakarításai túllendítettek minket az összes nehézségen. Célunk az volt, hogy az eredeti, „A” üzleti tervünk és a „B” terv közötti intervallumban maradjon a gazdálkodásunk – mutatott rá Simon Attila, aki már sikeresen vezette át három, kívülről jött válságon a porcelánmanufaktúrát.

Céljaik között szerepelt a munkavállalók egészségének megvédése. Fontos volt, hogy megakadályozzák a vírus terjedését a manufaktúrán belül, és fenntartsák a folyamatos működést.

Reagálniuk kellett az árbevételek elmaradására, segíteni kellett kereskedelmi partnereik életben maradását is, miközben megőriztek minden munkahelyet és szinten tartották a munkabéreket. Szigorú költséggazdálkodást vezettek be, visszafogták a kiadásokat és nagy hangsúlyt fektettek a társaság pénzügyi megtakarításának védelmére. A halasztható beruházásokat későbbi időpontra tették. Ennek ellenére befejezték idén a 2019-ben megkezdett fejlesztéseiket, és összességében mintegy egymilliárd forintot fordítottak a bolthálózat fejlesztésére. A külföldi turisták magyarországi elmaradása miatt az exportkiszállításokra koncentráltak.

Simon Attila vezetőtársaival együtt megingathatatlanul hitt abban, hogy a társaság képes átvészelni a koronavírus okozta egészségügyi és világgazdasági krízist. Placid atya túlélésről alkotott gondolataiból merítettek erőt: „Ne panaszkodj, mindenben lásd meg az örömöt, bajban mutasd meg, hogy mire vagy képes, és legyenek kapaszkodóid!” Stratégiájuk három pillére 2020-ban is kapaszkodókat jelentett: a sikeres gazdasági társaságként működés elve, a társadalmi felelősség elve és a szolidaritás.

– Azt vallom, hogy szolidárisnak kell lenni a világgal szemben, az országgal szemben, ahol élünk és dolgozunk, és a helyi közösséggel szemben – hangsúlyozta a vezérigazgató.

Mint mondta, a manufaktúra különböző adónemekben összesen 1,3 milliárd forintot meghaladó adót fizetett be idén az állami költségvetésbe.

– Az összes nehézség ellenére helytálltunk a mögöttünk hagyott rendkívüli évben. A sikereinket saját erőből értük el. Az év során senkinek nem lehetett veszélyérzete az állása esetleges elvesztése miatt. Kifizettük egész évben a teljes munkabéreket, sőt, a szolidaritás jegyében még karácsonyi pénzt is tudtunk adni a munkatársainknak. Meggyőződésem, hogy többet tettünk 2020-ban, mint amennyi egy munkáltatótól az adott helyzetben általában elvárható – fogalmazott Simon Attila, aki büszke arra is, hogy a termékinnováció jegyében a manufaktúrában a tavaszi bemutatkozásra 150 újdonság született, melyet már a jövő év elején megmutatnak majd a világnak. Emellett racionalizálták a vállalati folyamatokat és lerakták az e-kereskedelem alapjait is.

A manufaktúra hat kulturális kiállítást rendezett 2020-ban. Hármat Herenden, hármat másutt. Ezek rangját mutatja, hogy a győri és a noszvaji kiállításon megjelent Japán magyarországi nagykövete, míg a zalaegerszegi zsinagógában rendezett tárlatot megtisztelte Izrael magyarországi nagykövete.

Simon Attila elmondta, idén sikeresen lerakták az e-kereskedelem alapjait Fotó: Molnár Sándor/Napló

– Nagyon büszke vagyok arra, hogy Tamás Ákos iparművész kollégánk rangos kitüntetést vehetett át a francia kulturális minisztertől februárban Párizsban. Emellett együttműködő partnerei voltunk a Kék Szalag Vitorlásversenynek, a Quasimodo Költőversenynek, a veszprémi táncfesztiválnak, és ott voltunk a Nemzeti Vágtán is. Győrben a Bencés Gimnázium homlokzatán emléktáblát avattunk Esterházy Móric tiszteletére, aki 1934-től több mint egy évtizedig volt a társaság igazgatóságának elnöke – sorolta az elmúlt év fontos eseményeit a vezérigazgató.

– Optimisták vagyunk, két évszázados múltunk a jelenen át a jövőbe vezet bennünket. Tesszük a dolgunkat, és célunk 2021-ben is az, hogy többet hagyjunk az utókorra, mint amennyit elődeinktől kaptunk.

Nagyon készülünk egy új herendi márkabolt megnyitására Abu-Dhabiban, az Egyesült Arab Emírségek fővárosában. Mivel a frankfurti Ambiente nemzetközi kiállítás elmarad februárban, ezért új virtuális térben mutatjuk be az újdonságainkat, és egy 3D-s utazásra hívunk majd mindenkit. Azt kívánom, hogy 2021-ben is legyen bölcsességünk a problémák megoldására, legyen gondolkodni képes elménk és egészségünk a napi munkához. Legyen bátorságunk a veszélyek leküzdésére, és legyen szeretetre való képességünk, hogy szükség esetén segíteni tudjunk másokon – zárta a beszélgetést Simon Attila.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában