Legyen élmény a tanulás!

2021.06.18. 20:00

Fejlesztések az ösküi és a berhidai iskolában: sószoba, kerékpártároló, magaságyás, színpad is készült

Az Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása a köznevelési intézményekben című pályázati felhívásra nyújtott be támogatási kérelmet a Veszprémi Tankerületi Központ. Több mint 65 millió forintot nyert el. Így az ösküi iskolában többek közt mezítlábasparkot alakíthattak ki, a berhidai intézményben mozgásfejlesztésre alkalmas tantermet.

Rimányi Zita

Az ösküi iskolában ökojátszóteret is kialakítottak, mezítlábas lépegetővel. Képünkön Bódayné Koronczai Judit intézményvezető látható

Fotó: Rimányi Zita/Napló

Az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretében valósíthatta meg a Veszprémi Tankerületi Központ „Legyen élmény a tanulás” projektjét.

A zárórendezvényen Szauer István tankerületi igazgató elmondta, hogy nem csak a tantermekben szerezhetnek hasznos ismereteket a diákok, az oktatásuk különböző közös tevékenységek révén is megvalósulhat. A lényeg szerinte, hogy jól érezzék közben magukat a gyerekek. A program célja ezért az informális tanulási lehetőségek kialakításán keresztül a nevelés eredményességének, hatékonyságának növelése. Az iskolai oktatást kiegészítő, ahhoz illeszkedő programok, a problémamegoldó gondolkodás, a kreatív készségek fejlesztése, az élményszerű tanulás lehetőségeinek bővítése.

Az ösküi Tasner Antal Általános Iskolában el is készült a sószoba, a kerékpártároló, a magaságyások, az ökojátszótér a mezítlábas lépegetővel. Berhidán az Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben a beszerzett eszközök felhasználásával kialakították a mozgásfejlesztésre alkalmas tantermet és a színpadot is. Vásároltak esővízgyűjtőt, fűnyírót, malmot, szelektív hulladékgyűjtőt, vetőmagokat, új taneszközöket, logikai és fejlesztőjátékokat, társasjátékokat.

Az ösküi iskolában ökojátszóteret is kialakítottak, mezítlábas lépegetővel. Képünkön Bódayné Koronczai Judit intézményvezető látható Fotó: Rimányi Zita/Napló

A Tasner-iskolában a környezet- és természetvédelemtől a fenntarthatóság felé címmel és a környezeti, a fenntarthatóságra neveléssel kapcsolatos képzést szerveztek a pedagógusoknak. Többek közt erről is tájékoztatást adott Bódayné Koronczai Judit intézményvezető.

Berhidán a problémamegoldó gondolkodás, az érzelmi intelligencia és a tanulási készségek fejlesztése, a táblajátékok hasznossága volt a téma a tanítók, a tanárok tanfolyamain, tudtuk meg Fornai Mariettától, az Ady-iskola intézményvezetőjétől. A két iskolában módszertant, tematikákat dolgoztak ki, amelyek segítségével a tanórai és a tanórán kívüli tevékenységek élményszerűbbé tehetők. A kipróbált, bevált jó gyakorlatokat összegző kiadványt is elkészítették.

Az Ady-iskolában megszervezték a kistérségi dráma- és tánctalálkozót. Alsós kisdiákjaik ellátogattak Budapestre a Csodák Palotájába, ahol különböző logikai játékokat is kipróbálhattak. Egy szabadulószobába is szeretnék majd elvinni a gyerekeket, és terveznek egy kistérségi játéknapot.

A Tasner-iskola tanulói kétszer jártak Lókúton. Naphimnusz címmel interaktív tárlatot állítottak össze, amelyhez játékos tanórák kapcsolódtak. Elképzelték diákjaik, milyen egy zöldbolt, és ökojátszóházat is tartottak nekik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában