2021.06.18. 20:00
Fejlesztések az ösküi és a berhidai iskolában: sószoba, kerékpártároló, magaságyás, színpad is készült
Az Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása a köznevelési intézményekben című pályázati felhívásra nyújtott be támogatási kérelmet a Veszprémi Tankerületi Központ. Több mint 65 millió forintot nyert el. Így az ösküi iskolában többek közt mezítlábasparkot alakíthattak ki, a berhidai intézményben mozgásfejlesztésre alkalmas tantermet.
Az ösküi iskolában ökojátszóteret is kialakítottak, mezítlábas lépegetővel. Képünkön Bódayné Koronczai Judit intézményvezető látható
Fotó: Rimányi Zita/Napló
Az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretében valósíthatta meg a Veszprémi Tankerületi Központ „Legyen élmény a tanulás” projektjét.
A zárórendezvényen Szauer István tankerületi igazgató elmondta, hogy nem csak a tantermekben szerezhetnek hasznos ismereteket a diákok, az oktatásuk különböző közös tevékenységek révén is megvalósulhat. A lényeg szerinte, hogy jól érezzék közben magukat a gyerekek. A program célja ezért az informális tanulási lehetőségek kialakításán keresztül a nevelés eredményességének, hatékonyságának növelése. Az iskolai oktatást kiegészítő, ahhoz illeszkedő programok, a problémamegoldó gondolkodás, a kreatív készségek fejlesztése, az élményszerű tanulás lehetőségeinek bővítése.
Az ösküi Tasner Antal Általános Iskolában el is készült a sószoba, a kerékpártároló, a magaságyások, az ökojátszótér a mezítlábas lépegetővel. Berhidán az Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben a beszerzett eszközök felhasználásával kialakították a mozgásfejlesztésre alkalmas tantermet és a színpadot is. Vásároltak esővízgyűjtőt, fűnyírót, malmot, szelektív hulladékgyűjtőt, vetőmagokat, új taneszközöket, logikai és fejlesztőjátékokat, társasjátékokat.
A Tasner-iskolában a környezet- és természetvédelemtől a fenntarthatóság felé címmel és a környezeti, a fenntarthatóságra neveléssel kapcsolatos képzést szerveztek a pedagógusoknak. Többek közt erről is tájékoztatást adott Bódayné Koronczai Judit intézményvezető.
Berhidán a problémamegoldó gondolkodás, az érzelmi intelligencia és a tanulási készségek fejlesztése, a táblajátékok hasznossága volt a téma a tanítók, a tanárok tanfolyamain, tudtuk meg Fornai Mariettától, az Ady-iskola intézményvezetőjétől. A két iskolában módszertant, tematikákat dolgoztak ki, amelyek segítségével a tanórai és a tanórán kívüli tevékenységek élményszerűbbé tehetők. A kipróbált, bevált jó gyakorlatokat összegző kiadványt is elkészítették.
Az Ady-iskolában megszervezték a kistérségi dráma- és tánctalálkozót. Alsós kisdiákjaik ellátogattak Budapestre a Csodák Palotájába, ahol különböző logikai játékokat is kipróbálhattak. Egy szabadulószobába is szeretnék majd elvinni a gyerekeket, és terveznek egy kistérségi játéknapot.
A Tasner-iskola tanulói kétszer jártak Lókúton. Naphimnusz címmel interaktív tárlatot állítottak össze, amelyhez játékos tanórák kapcsolódtak. Elképzelték diákjaik, milyen egy zöldbolt, és ökojátszóházat is tartottak nekik.