2023.11.03. 19:00
Így oldják meg az 1-es vonal tehervonatainak célba juttatását
Átemelés. A vasúton akkor használják ezt a kifejezést, amikor villamos mozdonyok által vontatott belföldi vagy nemzetközi tehervonatokat nem villamosított pályán keresztül, dízelvontatással juttatnak el egy másik villamos vonalra, ahonnan a szerelvénnyel átemelt, eredeti villanymozdony viszi tovább a vontatmányt.
Dízelek húzzák a villamosított mozdonyokat
Fotó: Benkő Péter
Így tesznek most az 1-es vasúti fővonal felújítása kapcsán, ahol Komáromtól az 5-ös (Székesfehérvár–Komárom) szárnyvonalat veszik igénybe átemelésre. Fehérvártól aztán már az eredeti gépek továbbítják drót alatt, azaz villanymozdonyok vontatják a tehervonatokat. Sikerült megörökítenünk néhány érdekes menetet ezen a szakaszon. Többnyire M61-es (NoHAB) és M62-es (Szergej) gépek végzik az átemeléseket, de nem kimondottan csak ezek közlekednek az 5-ösön, mert akadnak eredetileg dízeles teherek is, melyeket szintén Fehérváron keresztül juttatnak el a főváros felé, illetve onnan vissza ellenkező irányba, hogy a felújítás zavartalanul folytatódhasson.
Nem mindennapi szerelvények
Fotók: Benkő PéterIlyenkor értékelődik fel a szárnyvonalak szerepe. A személyforgalmat az átemelés idején pótlóbuszokkal váltják ki a vonalon.