Hírek

2012.07.12. 04:22

Veszprém-rali - A tizenkilencedik futam

Veszprém - Az idei országos ralibajnokság első futama elmaradt. Az illetékeseket meglepte ez a történés, és azóta a soron következő két versenyt zökkenőmentesen lebonyolították. A hétvégén pedig következik a harmadik kör.

Novothny Ottó

A dolog érdekessége, hogy az első, egri futamot  ugyanaz a stáb rendezte volna, mint a hétvégi 19. Valvoline-Veszprém-ralit.
- Egyértelműen anyagi okok vezettek odáig, hogy az egri szezonnyitót le kellett mondani  - emlékezett Lakatos Róbert főszervező. - Nem kockáztathattunk, és végül úgy tűnik, hogy a rendezők, versenyzők megijedtek és összefogtak. Hozzáteszem, hogy az országos szövetségnek is meg kell újulnia, meg kell értenie az idők szavát. A sportág túlélése szempontjából a változtatás elengedhetetlen, igaz, ez munkával jár. Ugyanakkor a jövő csak ebben az esetben épülhet fel.

A népszerű veszprémi futamon is csökkent a rajtolók létszáma.

- A döcögő évkezdet után öröm, hogy egyáltalán lesz futam. Tudomásul kell venni, hogy a nehéz időket az autósport is megérzi. Ugyanakkor csaknem húszéves rendezvénybe nehéz újat hozni, mi mégis megtesszük. Olyan remek gyorsaságit sikerült bevennünk a kétnapos programba (Szőc, Hegyesd környéke), melyen csaknem tizenöt évvel ezelőtt mentek utoljára raliautók. Tizenhat kilométeres, fantasztikusan szép útról beszélünk, ami azonban a szurkolók előtt le lesz zárva, mert környezetvédelmi terület.

- Szintén új, hogy sűrített a program: pénteken kezdődik és szombaton délután  vége is lesz.

- Ez az európai trend, ami teljesen érthető, hiszen fő oka az ésszerűség. Pénteken két gyorsasági lesz, szombaton további nyolc. Ebből is látszik, hogy sűrű a terv, de a minőség vagy a gyorsaságik hossza nem változik. Összesen 140 km speciális szakasz vár a hetven körüli nevezőre. Közülük negyven az első, tizenöt-tizenöt a másod- és túraosztályban rajtol majd.

- Minden esemény ingyenes, aminek nyilván örülni fognak a raliőrült érdeklődők.

- Ez így van, és két különösen látványos szakaszra is érdemes lesz kimenni. Mindkettő szombaton lesz. A Szentgál-Kislőd rész mindkét irányból remekül megközelíthető, csakúgy, mint a vigántpetendi gyorsasági. Parkolóhelyet is viszonylag könnyű lesz találni. Utóbbiban különösen izgalmas lesz, amikor a murvás gumikkal a három kilométeres szerpentinen ereszkednek lefelé a pilóták. Hiszek benne, hogy a két napba sűrített program minden igényt kielégít majd, és jó versenyt rendezhetünk.

- A pihenőidőben sem kell port nyelni, ami szintén üdvözlendő változás.

- Az aréna mellett lesz a szervizpark, illetve előtte a dísztéren szombaton 18 órakor az eredményhirdetés. Különösen érdekes lehet a szervizelt autók látványa az említett kulturált környezetben. Persze a célceremóniára is várjuk a nézőket.

Varga Attila veszprémi versenypilóta szerint mindenki téved, aki azt hiszi: a rali olyan egyszerű technikai sportág, ahol csak meg kell venni az erős gépet, aztán lehet indulni a futamokon.

-  Nincs felépítve az egész történet - mondta a kategóriája második helyén álló ralis, aki a Mecsek-ralin szerzett ezüstérmet. - A gimnáziumban öten voltunk fiúk az osztályban, de nem volt olyan iskolai bajnokság, ahol kölcsönkért diákokkal ne lettünk volna ott. Ez alapelvárás volt, kipróbáltunk minden sportágat. Így épült fel a sportéletünk, és ez nagyon sok mai fiatalból hiányzik. Téved, aki azt hiszi, hogy a rali nem sport. Ugyanolyan, mint a többi: lemondással, áldozattal jár, miközben csak megfelelő hozzáállással lehet űzni. Nem elég autót venni és csapatni.

- Szinte lehetetlen úgy pilótával beszélgetni, hogy a pénz ne kerülne szóba.

- Tisztában vagyok ezzel és tudom, hogy a pénz fontos, de amit én mondok, az nem erről szól. Sokan vannak ma a túra- vagy a második osztályban bikaerős gépekkel száguldók, akiknél a sport nevelő ereje elvész. Éppen azért, mert hiányzik az a felépítettség, amiről korábban beszéltem. Ők a könnyebb utat választják - természetesen tisztelet a kivételnek -, és nem a legjobbak között, vagyis az első osztályban indulnak. Ez szomorú.

- A második futamon elért második helyezés  viszont örömteli.

- Persze, és most a veszprémi futamon is odaállunk és odatesszük magunkat. Utána viszont lesz néhány verseny, amin nem rajtolunk, ez biztos. Engem mindig az az esemény foglalkoztat, amin startolok. Ez most nem  más, mint a Veszprém-rali.

A 19. Valvoline-Veszprém-ralin az 1-es rajtszámmal az összetettben vezető Herczig Norbert-Igor Bacigal kettős megy majd. Az Osváth Péter-Farnadi Ágnes autó a 11-es, a Varga Attila-Savanyu Roland  egység a 22-es rajtszámmal lesz látható majd.

Az érdeklődők a www.veszprémrally.net internetes oldalon tájékozódhatnak a verseny részleteiről.

Biztonságos szurkolás mindenekfelett

Természetesen elmaradhatatlan kelléke a raliversenynek a biztonság. A szervezők kérnek minden nézőt, hogy a rendezők utasításait tartsák be, illetve figyeljenek a jelzőszalagokra. Fontos, hogy ne szemeteljenek, óvják önmagukat, másokat és a környezetet is. Egyébként a Valvoline Veszprém-rali első osztályának két megyei szereplője lesz: Osváth Péter és Varga Attila. A többi környékbeli pilóta a nemzetközi mezőnyben méreti meg magát idén.

 Veszprém Rallye 2012 - Hasznos információk

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!