Hírek

2015.01.18. 20:05

Hogyan kezeljük a félévi bizonyítványt?

A Lovassy László Gimnázium iskolapszichológusa válaszolt lapunknak a félévi bizonyítványosztással kapcsolatos legfontosabb, szülőt és diákot egyaránt érintő kérdésekre.

Heffler Péter

A félévi bizonyítvány sok iskolában nem nyom túl sokat a latban, de mégis számadás arról, hogyan teljesített a diák az értesítés kézbe adásáig. Minden tanuló máshogy él meg egy kitűnő vagy éppen egy nem túl fényes bizonyítványt, és megint csak más a szülők felfogása, amikor gyermekük teljesítményének számonkéréséről van szó.

Arról, hogy jobban megértsük, mikor teszünk jót vagy rosszat, ha a kezünkbe kapjuk gyermekünk bizonyítványát, a Lovassy László Gimnázium iskolapszichológusát, Schleicher Dórát kérdeztük. Véleménye szerint a legjobb szülői felfogás a tanulmányi eredmények követése szempontjából nagyban függ a gyerek személyiségétől.

– Azt mondanám, hogy a lehető legkisebb mértékű kontrollt alkalmazzuk. Tudom, ezt könnyű mondani, de hosszú távon biztosan megéri – kezdte Schleicher Dóra. – Minél előbb érez rá a gyerek, hogy nem a szüleinek, hanem magának tanul, saját igényszintjét és érdeklődését követi, annál sikeresebb lesz iskolai pályafutása, és annál boldogabb lesz. Ez persze nem jelenti azt, hogy mindent rá kell hagyni a gyerekre – tette hozzá, majd kitért arra, hogy jó felfogás-e a büntetés-jutalmazás, illetve szükség van-e egyáltalán erre.

De mit lehet tenni, ha már megvan a baj, és a gyermek egy nem éppen fényes bizonyítvánnyal tér haza az iskolából? – Semmiképpen se cselekedjünk első indulatból. Egy bizonyítvány jó alkalom arra, hogy egy kicsit megálljunk, összegezzünk, de mindenekelőtt beszélgessünk. A család beszélgessen – hangsúlyozta Schleicher Dóra.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!