Hírek

2013.12.10. 11:47

Közelebb a fővároshoz

Veszprém - A reggeli és a délutáni csúcsidőszakban félóránként indulnak vonatok Veszprémből a fővárosba, s két év után újra lesz InterCity járat is. Az „új időszámítás” december 15-én kezdődik.

Tremmer Tamás

Mindez a veszprémi vasútállomáson tartott keddi sajtótájékoztatón hangzott el. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes arról beszélt, hogy kormányra kerülésükkor azt vállalták, hogy javítják Veszprém közlekedési infrastruktúráját, a 8-as számú főút fejlesztése mellett a vasúti hálózat korszerűsítését.

Hozzátette, a MÁV Start Zrt. adati alapján 2012-ben 96 ezer ember utazott Veszprémből a fővárosba vonattal, míg idén tíz hónap alatt már 98 ezren, ami a vasúti közlekedés iránti érdeklődés növekedését jelzi. Szerinte ha az utazás feltételei javulnak, a forgalom tovább emelkedhet.

December 15-től, a téli vasúti menetrend hatályba lépésétől a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban félóránként indulnak vonatok Veszprémből Budapestre, jelentette be Porga Gyula, veszprémi polgármester. A megyeszékhely és Kelenföld állomások között a menetidő 1,21 percre csökken, ami már komoly alternatívát jelent a gépkocsival közlekedőknek. A 4-es metró átadása után pedig a pályaudvarról az egész főváros könnyen bejárható lesz.

Jelezte azt is, hogy ezen a vonalon a vasúttársaság ismét üzembe állatja a népszerű InerCity járatokat, amelyeket két állítottak le.

Tájékoztatott arról is, a város az idén tavasszal 500 millió forintot nyert intermodális közlekedési csomópont tervezésére; a tanulmányterv jövő tavaszra készül el. Lapunk kérdésére elmondta, távlati terveikben a busz és a vasút pályaudvart egy helyen képzelik elé.

Alternatíva?
Az újságíró jegyzete

Jól emlékszem, gimnáziumi éveim után mennyit vonatoztam szülővárosom, Pápa és Budapest között. Igaz, akkoriban a személygépkocsi nem volt alternatíva, mint mostanság.

De nem csak ezért szerettem a zakatolást. Mindig jó volt a hangulat az utasok között, ha a szükség úgy hozta, még a toalettre is el lehetett menni (nem úgy, mint az autóbuszon ), és ha szükségünk volt egy üveg sörre, a büfékocsiban azt is vételezni tudtunk.

Aztán ahogy elkoptak a diákévek, kissé öregedtem is, meg hát elért a gépkocsi penetráció, úgy szoktam el, illetve le a vasútról. Pár évvel ezelőtt, a balatoni nyaralás során családostul átvonatoztunk Balatonszepezdről Balatonfüredre, hogy mindenki élvezni tudja a borhetek kínálatát. Ért pár meglepetés

A kasszánál kissé elcsodálkoztam, az odavezető út viteldíjából kocsival oda-vissza megfordultunk volna. A várt desiro motorvonat helyett megérkezett a 80-as évek elején megszokott szerelvény, a maga „vasútszagával” és koszával, kopottságával együtt. És arról ne is beszéljünk, hogy a hozzá tartozó(?) késés úgyszintén a régmúltat idézte. Mintha megállt volna az idő a vasúttársaságnál

Be kell valljam, nem csak a nosztalgia miatt várom, hogy a vasúti közlekedés tényleges alternatívát kínáljon a személygépkocsival szemben. Mert a környezetvédelem, a közlekedésbiztonság miatt tényleg a kötöttpályás közlekedésé a jövő. De ehhez nem csak új menetrend, új menetidő, hanem új vasúti járművek és versenyképes tarifák is kellenek. Mert ezek nélkül az intézkedések nélkül emberek át-, vagy inkább visszaszoktatása a füstbe ment tervek egyike marad

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!