Lóerő

2011.01.20. 14:46

Kisautó a sláger

Veszprém - Autóvásárlásnál az üzemanyag-hatékonyság az elsődleges szempont a fogyasztói kritériumok között, hazánkban és külföldön egyaránt áll egy friss felmérésben.

Szabó Péter Dániel

Az összes nagy területen, Amerikában, Európában és Ázsiában is ez a legfontosabb vevői kritérium, a vásárlók 92-95 százaléka foglalkozik ezzel a jellemzővel. Amíg azonban Ázsia Távol-Keleti részén kiemelten fontos az ergonómia, a komfort, Európában ez kevésbé érdekli a vásárlókat, de hasonlóan jobban értékelik arra a biztonsági megoldásokat és segélynyújtási szolgáltatásokat is. Érdekesség, hogy a válaszadó autógyártó-vezetők többsége azt mondta, hogy az elektromos autók szinte megfizethetetlenek lesznek a tömegpiac számára az elkövetkező öt évben, ennek ellenére fontosnak tartják, hogy befektessenek ebbe a kategóriába.

Ennek megfelelően a válaszadók csaknem 90 százaléka tervezi, hogy az összes rendelkezésre álló alternatív üzemanyag-technológia közül a hibrid rendszerekbe, az akkumulátorból nyert elektromos áramra vagy hidrogén tüzelőanyag-cellára épülő technológiákba fektet be a következő öt esztendő során.
 
Ami egyébként hazánk autópiacát illeti, tavaly összesen mintegy 53 ezer darab új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, s az adatokból az is nyilvánvaló, hogy elsősorban a kisebb, ezáltal olcsóbban fenntartható autókra van kereslet. Az eladott négykerekűek 44,6 százaléka tartozik az úgynevezett alsóközép-kategóriába, de további 24,6 százalékot takar a kisautók értékesítése. Vagyis itthon az autók kétharmada továbbra is kisebb méretű gépjármű.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!