300 lóerő felett

2017.11.17. 12:30

Különleges vezetési élmény álomautókkal

A 300 lóerő feletti autókkal igazán különleges vezetési élményben volt részük azoknak, akik elsők között próbálhatták ki a megyében az A45 AMG-t, a CLA45 AMG-t, a C43 AMG-t, a C43 AMG Coupét, az E43 AMG-t és a GLE43 AMG Coupét.

Molnár Sándor

Albert Péter vezető tréner a helyes ülésbeállítást mutatja a program résztvevőinek Fotó: Pesthy Márton

A Dream Cars Roadshow minden Mercedes-Benz-márkakereskedésben megrendezésre kerül, amelynek során AMG modelleket próbálhatnak ki a vendégek. A megyében működő nagyobb cégek vezetőit hívta meg a Napló és a helyi márkakereskedés egy tesztvezetésre.

A program egyórás vezetéstechnikai tréninggel indult, majd a hat darabból álló flot-ta mindegyik tagját kipróbálhatták közúton is. Ezek a modellek általában nem szerepelnek a tesztautóparkokban, mert nagyon erős motorral rendelkeznek, a felvonultatott hat autó több mint 2000 ló-erőt képviselt.

Albert Péter vezető tréner a helyes ülésbeállítást mutatja a program résztvevőinek Fotó: Pesthy Márton

A Veszprém Aréna parkolójában felállított vezetéstechnikai pályán a cégvezetők gyakorolták a vészfékezést 50 kilométer/órás sebességnél, illetve kipróbálhatták azt is, hogy milyen hirtelen megállni körülbelül 100 méteres, teljes kigyorsítás után. Bár azt gondolhatnánk, hogy a vészfékezés könnyű feladat, a jelentkezők közül többen csak második-harmadik kísérletre zabolázták meg a tempósan haladó autókat. Az ügyesebbek öt-nyolc méteren belül blokkolták az 50-es tempóval érkező járműveket. Teljes kigyorsítás esetén a féktáv megnőtt, néha két-háromszorosá-ra is, attól függően, hogy ki mennyire pontosan alkalmazta az oktatók által javasoltakat. Albert Péter, a Speedworld Hungary vezető trénere elmondta, hogy tíz emberből kilenc nem alkalmazza helyesen a vészfékezést. Ha viszont valakinél ez mindennapos dolog, akkor ott gond van a vezetési technikájával.

- Olyan járműben, amiben van ABS, azaz blokkolásgátló, ott tiszta erőből ráugrunk a pedálra, és teljes erőből benyomva tartjuk, ez a helyes vészfékezés. Ahol manuális sebességváltó van, ott a vészfékezéssel egyidejűleg a kuplungot is ki kell nyomni – tanácsolta a tréner.

A jelentkezők a teszt során gyakorolták az irányváltoztatásos vészfékezést is, majd a szabványos jávorszarvastesztet is végrehajtották, amely egy kikerülési manőver, ahol sávváltás után vissza kell térni az eredeti sávba 63 kilométer/ órás sebességnél. A jávorszarvasteszt azt mutatja meg, hogy egy autó mennyire biztonságosan tud kikerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt. Az elnevezés Svédországból ered, ahol 1970 óta végeznek az új autókon hasonló teszteket. A jávorszarvasok, ha valami közelít feléjük, nem szökkennek el az útról, hanem tovább ácsorognak, ezért csak kikerülni lehet őket. Az AMG modellek a kemény futóművel, kiváló stabilitással lazán teljesítették a feladatot, és az alkalmi tesztpilóták is egészen jól vizsgáztak, csak néhány bója bánta a rendhagyó próbálkozásokat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!